امام جمعه مسجد مکی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان گفت: دشمنان و در راس آنها آمریکا و اسرائیل با ایجاد فتنه، تفرقه، جنگ و گسترش کینه توزی و عداوت در صدد تضعیف اسلام هستند به همین سبب مسلمانان باید برای مقابله با این دسیسه ها اتحاد و انسجام داشته باشند.
کد خبر: ۳۲۹۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ 16 November 2016
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در نشست علما و معتمدان و مردم دشت آبخوان بخش مرکزی خاش با برشمردن شرایط امروز جهان اسلام و ضرورت بیداری و وحدت افزود: دشمن با هدف تفرقه قومی و مذهبی با ایجاد ابزارها و امکانات تخریبی، شبکه های ماهواره ای و سایت های متنوع و تبلیغات گسترده ایمان و اعتقادات و وحدت مردم را نشانه رفته است.
وی با اشاره به آسیبهای برخی نزاع ها و اختلافات قومی توجه به تقوا و تحصیل دین و دانش را از راههای پیشرفت انسانی دانست و گفت: اختلاف و نزاع های قومی و قبیله ای نه تنها سبب توسعه و پیشرفت نمی شود بلکه عقب ماندگی را به همراه دارد.
وی بیان کرد: ارزش انسان در دینداری، خداشناسی و اجرای احکام و دستورات خدای متعال در روی زمین است.
مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان گفت: دین برترین نعمت و بالاترین سرمایه برای رسیدن انسان به کامیابی در دنیا و آخرت است.
مولوی اسماعیل زهی با تقدیر از خدمات ارزنده نظام و دولت در منطقه اظهار داشت: لازم است مردم نیز با هدف تسریع در توسعه و پیشرفت منطقه با دولت همکاری داشته باشند تا خدمات رسانی و ایجاد زیرساختها تسهیل شود.
وی سپس در خصوص اهمیت و جایگاه نماز سر وقت و زکات نکاتی را متذکر شد و رفتارهایی مانند دروغ و غیبت را از آفتهای جامعه دانست.
بخشدار مرکزی خاش نیز در این نشست با تقدیر از نقش ارزنده علمای شیعه و سنی و معتمدین در جهت توسعه شاخصهای خدمت و رفع مشکلات، نگاه مثبت و جهادی دولت و توجه فرماندار شهرستان به مناطق روستایی را یادآور شد و گفت: برای ایجاد وحدت در میان امت اسلامی، باید عوامل اختلاف همانند تنگ نظریها، احساسات آنی، تحریک پذیری و تعصبات قومی و پیروی از هواهای نفسانی شناسایی و با آنها مبارزه شود.
مجتبی شجاعی اظهار داشت: وحدت شیعه و سنی به این معناست که پیروان هر یک از مذاهب اسلامی ضمن حفظ عقاید و سنن خاص خود و پایبندی به آنها، وحدت عملی شان را بیش از پیش تقویت کنند.
وی بیان کرد: وحدت از طریق تقویت الفت و هم گرایی در کشور به افزایش اقتدار ایران اسلامی و ارتقای امنیت ملی منجر می شود اما اقدام های وحدت شکنانه در هر سطحی با هر هدفی که صورت پذیرد قابل توجیه نیست.
مولوی محمدگل از علمای منطقه نیز بر وحدت و انسجام امت اسلامی تاکید کرد.
احمدرضا محمودزهی از معتمدین‌ منطقه نیز با تجلیل از نگاه بلند و توسعه محور دولت حفظ وحدت و همبستگی مسلمانان را با توجه به شرایط منطقه مهم برشمرد.
نشست علما و معتمدین دشت آبخوان بخش مرکزی خاش با حضور فرماندار و امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان برگزار شد.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار