مشاور امور بانوان بهزیستی خراسان جنوبی گفت: در شش ماهه ابتدای امسال آموزش های پیشگیری از معلولیت به ۹ هزار و ۹۹۸ نفر از زنان جامعه هدف ارائه شده است.
کد خبر: ۳۲۹۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱ 15 November 2016
زهرا زحمتکش امروز(25 آبان) در دیدار دیدار مشاورین امور بانوان و خانواده دستگاه‌های اجرایی با نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: بهزیستی در سه حوزه تخصص معاونت امور اجتماعی، معاونت توانبخشی و توسعه پیشگیری فعالیت دارد.
وی با اشاره به حوزه معاونت امور اجتماعی بهزیستی در سه دفتر تخصصی توانمندسازی خانواده و زنان، دفتر امور کودکان و نوجوانان و دفتر آسیب دیدگان اجتماعی فعالیت می کند، افزود: در حال حاضر 2 هزار و 107 خانواده  در دفتر توانمندسازی زنان دارای پرونده هستند.
مشاور امور بانوان بهزیستی خراسان جنوبی گفت: تعداد زنان و دختران روستایی، عشایری بهره‌مند از بیمه اجتماعی یک هزار و 225 نفر و تعداد زنان سرپرست خانوار بهره مند از بیمه شهری 684 نفر است.
زحمتکش با بیان اینکه بهزیستی به 540 خانواده دارای فرزندان چندقلو کمک کرده است، تصریح کرد: همچنین به یک‎هزار و 167 دانش‌آموز نیازمند برای بهبود تحصیل کمک شده است.
وی با اشاره به اینکه 284 مهد کودک در استان تحت نظارت بهزیستی است، گفت: از این تعداد 147مهد کودک شهری و137 مهدکودک روستایی است.
مشاور امور بانوان بهزیستی خراسان جنوبی به برگزاری کارگاه های آموزشی خانواده در محلات اشاره و افزود: در شش ماهه امسال یک هزار و 286 خانواده در این کارگاه‌ها شرکت کردند.
زحمتکش بیان کرد: یک هزار و 55 نفر در شش ماهه ابتدای سال جاری از آموزش‌های مهارت زندگی قبل از ازدواج بهره‌مند شده‌اند.
وی به اجرای برنامه ژنتیک در مراکز مشاوره جهت کاهش شیوع و بروز معلولیت ها اشاره کرد و ادامه داد: در این راستا از ابتدای امسال یک هزار و 172 نفر در این برنامه شرکت کردند.
مشاور امور بانوان بهزیستی خراسان جنوبی  گفت: از ابتدای امسال 9 هزار و 998 زن ‌های آموزش های پیشگیری از معلولیت در جامعه هدف را فرار گرفتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار