انتخابات آمریکا و آینده دولت یازدهم;
دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به برنامه خود برای ایجاد تحول در آمریکا اظهار داشت: سالیانه تنها یک دلار از دولت آمریکا به عنوان دستمزد دریافت خواهم کرد.
کد خبر: ۳۲۹۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۹ 15 November 2016
در آخرین روزهای سال 2016 جهان شاهد شگفتی در انتخابات آمریکا بود و بر خلاف غالب پیشبینی ها و احتمالات سیاست مداران و تحلیل گران جهان شخصی از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز بیرون آمد که زیاد خوشایند سیاستمداران سنتی آمریکا و حتی جهان نیست.

دونالد ترامپ به عنوان یک کارآفرین و سرمایه دار بزرگ درحالی هفته گذشته به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شد که رای های الکترال کسب شده توسط وی شگفتی همه را برانگیخت گرچه در برخی از ایالتهای آمریکا هنوز تظاهرات هایی بر علیه سیستم انتخاباتی و شخص ترامپ در جریان است.

حال هر چند دموکراتها و برخی جمهوری خواهان از انتخاب ترامپ ناراحت هستند اما خواهی یا نخواهی وی رئیس جمهور آینده ایالات متحده آمریکاست و طبعا سیاستهای وی بر آینده آمریکا و حتی جهان تاثیر خواهد گذاشت اما کم و کیف این تاثیر در هفته های آینده و معرفی اعضای پیشنهادی او برای کابینه دولت آینده آمریکا مشخص تر خواهد شد.

جالب اینکه ترامپ روز گذشته در گفتگو با شبکه CBS آمریکا در مورد برنامه های آتی خود سخن گفت که یکی از جالب توجه ترین بخش های آن زمانی بود که مجری برنامه از او در مورد دستمزد رئیس جمهور آمریکا سوال کرد که وی در پاسخ گفت اطلاعی ندارد و مجری در پاسخ به ترامپ به دستمزد 400 هزار دلاری رئیس جمهور آمریکا اشاره کرد.

ترامپ در پاسخ گفت: وی قصد دارد تنها سالی 1 دلار به عنوان دستمزد از دولت آمریکا دریافت کند.

در ادامه ترامپ با اشاره به برنامه ریزی اش برای ایجاد تحول در آمریکا اظهار داشت که می خواهد کمتر از تعطیلات قانونی خود استفاده کند و سخت کاستی های دولت و جامعه آمریکا را جبران کند.

این اقدامات شاید از دید برخی سیاستمداران کلاسیک و فربه شده جهان اقداماتی پوپولیستی قلمداد شود اما مردم طبقات متوسط و کم درآمد آمریکا این روزها حامی و پشتیبان او هستند واین گروه همان طبقه ای که جنبش 99 درصد را شکل می داد.
طبعا در کشورما هم 99 درصد ها در برابر 1 درصدهایی قرار دارند که از قضاء بر بانکها و مراکز تولید سرمایه سلطه دارند و خود را سرمایه های نظام می دانند و با حقوق های نجومی و اشتهایی سیری ناپذیر هر روز بیش از پیش به سفره انقلاب چنگی می زنند.

امروز افکار عمومی شاهد است که هر روزه این 1 درصد ها از طریق برخی رسانه ها فریاد قانونی بودن اقدامات خود را سر می دهند و مدیران جهادی و تلاش گر را پوپولیست می خوانند! 

شکی نیست که نتایج انتخابات آمریکا دارای یک پیام روشن و واضح برای سیاستمدارن جهان است و آن اینکه مردم از مدیران سیاست زده و بی عمل خسته شده اند و دیگر نیم توان با وعده های دور و دراز مانند آنچه در  مساله باغ برجام وعده داده می شود مردم را سرگرم داشت و طبعا این خواست اجتماعی خواهد توانست در انتخابات 96 ساختار قدرت در دولت را متحول کند و فردی جدیدی را به منصب ریاست جمهوری ایران رساند.

حال باید منتظر بود و دید که پس از آمریکا چه کشور هایی با تحول در دولت های فعلی خود روبرو خواهند شد اما آنگونه که مشخص است احتمالا کشورهایی مانند فرانسه ، آلمان و ایران جز این کشورها خواهند بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار