سرپرست فرمانداری چرداول گفت:برای ریشه کن کردن مواد مخدر و سالم سازی جامعه از این مواد خانمانسوز همه دستگاه های اجرایی و مردم باید مشارکت داشته باشند.
کد خبر: ۳۲۹۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۸ 14 November 2016
مراد یگانه روز دوشنبه در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر این شهرستان اظهار کرد: برای ریشه کن کردن مواد مخدر و سالم سازی جامعه از این مواد خانمانسوز همه دستگاه های اجرایی و مردم باید مشارکت داشته باشند.
 
وی مواد مخدر در جامعه را یک معضل بزرگ و ریشه اصلی خیلی از مشکلات اجتماعی در جامعه دانست و افزود: زمینه گرایش و مصرف مواد مخدر در محیط های کارگری و کارگاهی زیاد است و باید در این خصوص نظارت مداوم و مستمری انجام و پیشگیری های لازم صورت گیرد.
 
یگانه تاکید کرد: دستگاه های اجرایی عضو ستاد برنامه‌های خود را در قالب بخشنامه‌های ابلاغی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تنظیم و اجرا کنند.
 
وی یادآور شد: با توجه به نگاه دولت به ایجاد مراکز درمان اجتماعی و پایداری کمپ ها تا پایان سال 95 با رویکرد درمان اجتماعی معتادان، یک مرکز درمان اجتماعی در سرابله دایر می شود.
 
وی بر جمع آوری مراکز عرضه قلیان و نظارت بر مراکز فروش گیاهان دارویی و عطاری ها تاکید کرد.
 
رئیس دادگستری چرداول نیز در این جلسه گفت: آمار طلاق در سال گذشته و امسال در این شهرستان رشد زیادی داشته که مهمترین عامل ان اعتیاد همسر است.
 
سید علی نوربخش افزود: با توجه به تنوع مواد مخدر و گرایش جوانان به این مواد اساس و بنیان خانواده ها به جد مورد تهدید است و اگر این روند ادامه داشته باشد آینده ای مبهم و ناامید کننده برای جامعه در پیش است.
 
وی تاکید کرد: گسترش فضای اجتماعی و عدم کنترل خانواده‌ها بر فرزندان شان، آنها را به سهولت در دام مواد مخدر می اندازد.
 
نوربخش یادآور شد: آموزش و پرورش و دانشگاه ها بخاطر ارتباط با جامعه هدف وظایف خطیری را در این ارتباط و آگاه سازی جوانان و نوجوانان بر عهده دارند.
 
وی بر آمورش همگانی در سطح جامعه و اطلاع رسانی و آگاهی سازی مردم از عواقب خرید، فروش و مصرف موادمخدر توسط رسانه‌ها تاکید کرد./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار