معان هماهنگی امور عمرانی استاندار استان ،پیشنهادیک طرفه شدن جاده ایلام -مهران را به منظور کاهش بار ترافیکی این مسیرارائه کرد.
کد خبر: ۳۲۸۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵ 14 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛شاپور پولادی روز دوشنبه در نشست ستاد اربعین استان ایلام در پایانه مرزی مهران اظهار کرد: این اقدام باعث تسهیل در تردد خودروهای زائران بازگشتی از عراق و کاهش بار ترافیکی این مسیر تا ایلام خواهد شد.
 
وی افزود: جاده ایلام - ترشابه ملکشاهی - مهران نیز به عنوان جاده جایگزین برای مسیر رفت خودروهای زائران و وسایل نقلیه عمومی از جمله اتوبوس ها به سمت مهران پیشنهاد شده است.
 
معاون عمرانی استاندار ایلام با اشاره به اینکه اکنون 96 گیت در مرز مهران در حال ارائه خدمات خروجی به زائران است، گفت: اگر در هر دقیقه 2 نفر و در هر ساعت 12 هزار نفر از این گیت ها عبور کنند در طول شبانه روز امکان تردد 290 هزار زائر وجود دارد.
 
وی اظهار کرد: با توجه به این حجم تردد برای برگشت این زائران به حدود چهار هزار اتوبوس نیاز است که اگر تامین نشود باید برای اسکان و تامین آب و پتو و سایر امکانات اولیه زائران در مهران از هم اکنون چاره اساسی شود.
 
پولادی افزود: 70 درصد زائرانی که از مهران به عراق عزیمت کرده اند بعد از سه روز به مرز مهران باز می گردند که برای خدمات دهی به آنها باید امکانات لازم فراهم باشد.
 
وی تاکید کرد: اکنون 250 دستگاه اتوبوس دورن شهری در پایانه مرزی مهران مستقر است ولی به علت بروز گره های ترافیکی شاهد توقف و ایستایی آنها در مسیر پل زائر هستیم.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام نیز در این نشست گفت: در سایه راهپیمایی بزرگ اربعین امکانات خوبی در پایانه مرزی و شهر مهران در حوزه بهداشت و درمان برای زائران فراهم شده است.
 
دکتر علی دل پیشه با اشاره به ایجاد بیمارستان صحرایی در مرز مهران یادآور شد: این بیمارستان با 40 تخت مراقبت های ویژه و تجهیزات کامل با سرمایه گذاری حدود 200 میلیارد ریال آماده ارائه خدمات درمانی به زائران است.
 
وی افزود: اکنون 170 پزشک متخصص به همراه 150 دستگاه آمبولانس سبک، 10 دستگاه اتوبوس آمبولانس و 10 دستگاه موتور آمبولانس مرکز فوریت های پزشکی در مهران مستقر است./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار