مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به واحدهای تولیدی و صنعتی از برنامه پرداختی بانک های این استان حذف شده است.
کد خبر: ۳۲۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵ 09 May 2015
حسین منوری روز شنبه در نشستی با نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی در خلخال افزود: بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار کشور هیچ تسهیلات ارزان قیمت بانکی برای راه اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی و یا سرمایه در گردش برای ادامه فعالیت واحدهای صنعتی موجود از سوی بانک های استان پرداخت نمی شود.

وی اظهار کرد: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت بانکی برای ایجاد مشاغل کوچک خانگی در حد محدود و تنها به افراد زیرپوشش دو نهاد حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی امکان پذیر است.

منوری گفت: در چنین شرایطی انتظار صاحبان واحدهای صنعتی و تولیدی استان از کارگروه های اشتغال و سرمایه گذاری شهرستانی و استانی برای دریافت تسهیلات ارزان قیمت بانکی با درصدهای زیر 22 درصد انتظاری دور از دسترس است.

وی بیان کرد: کمک های دولتی به صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی استان به صورت پرداخت حق بیمه جذب شدگان در این واحدها و سایر مشوق های در نظر گرفته شده دولت از جمله تخفیف مالیاتی در شهرک های صنعتی استان است.

به گزارش ایرنا ، ابراهیم فریدی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به غیرفعال بودن 22 واحد از 42 واحد تولیدی و صنعتی موجود در شهرک صنعتی خلخال دلیل توقف واحدهای صنعتی خلخال را مشکلات مالی صنعتگران خلخال ناشی از افزایش هزینه های تولید و نبود سرمایه در گردش برای ادامه فعالیت اعلام کرد.

علی پنبه ای مدیرکل تامین اجتماعی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: آن دسته از صاحبان وحدهای تولیدی و صنعتی استان که اقدام به جذب افراد بیکار برای اشتغال در واحدهای صنعتی خود کنند از مزایای تخفیف بیمه های تامین اجتماعی برخوردار می شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار