سخنان ضد و نقیض مسئولان استان نشان می دهد که برای فعالیت مرز چیلات دهلران در اربعین سال جاری مصمم نبوده اند.
کد خبر: ۳۲۷۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸ 12 November 2016
به گزارش تابناک ایلام ؛ با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی(ع) مردم دهلران امیدشان برای باز شدن مرز چیلات بیشتر شده است اما هرچه ایام می گذرد خبری از بازگشایی آن توسط مسئولان نیست.
 
مسئولان شهرستان دهلران اقدامات لازم در این خصوص را انجام داده اند و تا حدودی در نقطه صفر مرزی زیرساخت های مرز چیلات دهلران آماده بهره برداری می باشد اما در مقابل، کشور عراق هنوز هیچ کار خاصی انجام نداده است و این امر مردم شهر دهلران را به نا امیدی از فعالیت مسئولان استان در این زمینه کشیده است.
 
مسئولان استان تا چند ماه گذشته اطلاع رسانی های فراوانی نمودند ولی اکنون که اربعین در حال نزدیک شدن است خبری از اطلاع رسانی مسئولان نیست و گویا می خواهند امسال نیز فکر خود را همچون سال های گذشته بر روی مهران متمرکز نمایند.
 
جلسات فراوانی مسئولان استان با طرف عراقی گرفتند و نویدهای فراوانی دادند اما اینکه در نقطه صفر مرزی از طرف کشور عراق حتی خاری برنداشته شده است نان از این است که مسئولان استان یا بی تفاوت به این مسئله هستند و یا در اطلاع رسانی ها اغراق نموده اند.
 
تردد زائران اربعین از مرز چیلات دهلران به تایید ستاد اربعین نرسید
بر اساس این گزاش؛ حسین کلانتری- معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام- در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: از جمله ظرفیت های مهم شهرستان دهلران مرز مشترک این شهرستان با کشور عراق است که باید از آن به صورت مطلوب استفاده کرد.
 
 
وی افزود: دهلران و مرز دهلران برای همه در سطح کشور شناخته شده است و همه مسئولان با ظرفیت های این شهرستان از جمله مرزهای چم سری و چیلات آشنایی دارند.
 
معاون سیاسی استاندار ایلام تصریح کرد: بحث چیلات با پیگیری های استاندار ایلام به صورت جدی در دستور کار قرار دارد و کارگروه های کارشناسی با نظر مثبتی در حال انجام کارهای مربوط به این مرز می باشند.
 
وی ادامه داد: رایزنی های لازم برای متقاعد کردن کشور عراق در خصوص مرز چیلات نیز در حال انجام است و امیدواریم با این اقداماتی که در حال انجام است در آینده نزدیک شاهد یک اتفاق مثبت در این مرز باشیم.
 
کلانتری بیان کرد: همه مسئولان و به ویژه وزارت کشور همه در این زمینه که چیلات می تواند در موضوع اربعین در آینده به عنوان یک مرز نزدیک و مطمئن استفاده شود اتفاق نظر دارند ولی می خواهند که این مرز به یک نقطه قابل اتکا برسد.
 
مرز چیلات باز نمی شود/ ضد و نقیض های مسئولان استان
 
وی تصریح کرد: بر اساس اعلام ستاد اربعین کشور برای اربعین امسال از مرز چیلات استفاده نمی شود و این ستاد تنها مرزهای مهران, چذابه و شلمچه را برای این موضوع ساماندهی کرده است اما  برای آینده نگاه به مرز چیلات بسیار جدی است.
 
آنچه جالب است سخنان ضد و نقیض مسئولان استانی می باشد که سال ها پیش گفتند که طرف عراقی چیلات را انتخاب نموده است و اکنون می گویند که درحال رایزنی برای موافقت آن ها هستیم.
 
سال گذشته از طرف نماینده وقت اظهار شد که چیلات براز ورود زائران باز می شود واین یعنی اینکه در کشور عراق نیز موافقت هایی صورت گرفته است ولی هر بار مسئولان استان می گویند که گره ای در کشور عراق وجود دارد.
 
برخی اخبار منتشر شده از زبان مسئولان استان:
باز شدن مرز چیلات دهلران در اربعین سال جاری
مرز چیلات برای اربعین سال جاری بازگشایی می شود
عملیاتی شدن فعالیت‌های تجاری و اقتصادی در مرز چیلات
استفاده از ظرفیت های مرز چیلات برای اربعین
چیلات؛ آمادگی تردد زائران در اربعین امسال را دارد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار