معاون فرهنگی مسجد جمکران خبر داد
معاون فرهنگی مسجد جمکران با بیان اینکه اربعین امسال روزانه بیش از 4 هزار نفر در شبستان کربلا مسجد مقدس جمکران اسکان داده می‌شوند، گفت: هر شب 250 نفر از خانم‌ها و 400 نفر از آقایان میهمان سفره اطعام امام زمان(عج) خواهند بود.
کد خبر: ۳۲۶۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۶ 09 November 2016
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌ عباس ابراهیمی در نشست خبری با اهالی رسانه که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به اینکه این مکان مقدس برای ایام اربعین برنامه‌های ویژه‌ای را در دستور کار قرار داده است، اظهار کرد: علاوه بر فعالیت‌های مسجد، فعالیت‌های مختلفی در سطح بین‌المللی برنامه‌ریزی شده است.

وی با تاکید بر اینکه حماسه اربعین هر ساله درحال گسترده‌تر شدن است، افزود: امسال آغاز برنامه‌های مسجد مقدس جمکران تشییع شهدای گمنام و شهدای مدافع حرم از ساعت 15 روز اربعین در میدان آل‌یاسین به سمت صحن جامع مهدوی با شعار محوری «مع امام منصور» و همراهی با امام زمان(عج) است.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران از سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین قمی و مداحی یکی از ذاکران اهل بیت(ع) در مراسم مذکور خبر داد و گفت: همزمان با ایام اربعین راویان انتظار در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) به صورت چهره به چهره فعالیت‌های تبلیغی خود را دنبال می‌کنند.

وی با اشاره برگزاری ویژه برنامه بیعت نوجوانان با امام عصر(عج) همزمان با عصر روز اربعین در شبستان کاظمین مسجد مقدس جمکران خاطرنشان کرد: طراحی 12 عنوان بروشور، برپایی نمایشگاه، اجرای مسابقات کتابخوانی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی کوتاه مدت، محافل قرآنی، و مراسمات عزاداری ویژه زائران غیر ایرانی از دیگر برنامه‌های مسجد جمکران در ایام اربعین است.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه موکب مسجد مقدس جمکران برای زائران اربعین حسینی برنامه‌های مختلف فرهنگی را در نظر گرفته است، عنوان کرد: دومین کنگره بین‌المللی «لقاءالحسین(ع)» در عتبه حسینی یکی از برنامه‌های محوری مسجد مقدس جمکران محسوب می‌شود.

وی از تهیه ماکت مسجد مقدس جمکران توسط مرکز آفرینش‌های هنری خبر داد و گفت: موکب ویژه کودکان در مسجد مقدس جمکران راه‌اندازی شده است که در روز اربعین از کودکان پذیرایی می‌کند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه روزانه بیش از چهار هزار نفر در شبستان کربلا مسجد مقدس جمکران اسکان داده می‌شوند، اظهار کرد: هر شب 250 نفر از خانم‌ها و 400 نفر از آقایان میهمان سفره اطعام امام زمان(عج) خواهند بود.

وی یادآور شد: در طول سال بیش از 50 مبلغ مسلط به زبان‌های مختلف در مسجد مقدس جمکران فعالیت‌های تبلیغی را دنبال می‌کنند و امسال 30 نفر از آنها به موکب جمکران در مسیر کربلا اعزام شده‌اند تا بتوانیم پیام امام حسین(ع) را به زائران ملل مختلف انتقال دهیم و آنها را با معارف مهدوی آشنا کنیم.

ابراهیمی با اشاره به اینکه طی سال گذشته بیش از 100 هزار زائر همزمان با ایام اربعین در مسجد مقدس جمکران حضور یافته‌اند، اضافه کرد: مسجد جمکران ظرفیت‌های محدودی دارد اما این ظرفیت‌ها را برای خدمات‌رسانی به مردم در ابعین حسینی بکارگیری کرده است به همین علت امیدواریم دستگاه‌های اجرایی نیز به شیوه مطلوبی در این راستا مشارکت داشته باشند.

وی از اهتمام شهرداری قم نسبت به تامین اتوبوس مورد نیاز روز اربعین تقدیر کرد و گفت: امیدواریم بسترهای خدماتی را به شیوه مطلوبی فراهم کنیم تا زائران برای حضور در این مکان نورانی با مشکل خاصی مواجه نباشند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با تاکید بر اینکه هر ساله عاشقان اهل بیت(ع) از حرم حضرت معصومه(س) به سمت مسجد مقدس جمکران پیاده‌روی می‌کنند، تصریح کرد: برنامه‌ریزی لازم برای پذیرایی از این افراد در طول مسیر انجام شده است.

وی با بیان اینکه بیش از 100 نفر از خدام امام حسین(ع) در موکب مسجد مقدس جمکران به زائران اربعین خدمات‌رسانی می‌کنند، اظهار کرد: موکب توسط خادمان مردمی مدیریت می‌شود و با فعالیت‌های فرهنگی خود برای ترویج آموزه‌های دینی به ویژه مهدوی در میان زائران تلاش می‌کند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار