مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت:علاوه بر این پراکندگی آثار تاریخی و قرار گرفتن برخی آثار در مناطق سخت گذر استان کار حفاظت را مشکل کرده است بنابراین در این زمینه نیازمند همکاری و همراهی مردم هستیم.
کد خبر: ۳۲۴۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۱ 07 November 2016
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام با بیان اینکه اصلی ترین و در عین حال سخت ترین وظیفه میراث فرهنگی، حفاظت از آثار تاریخی است، گفت: امکانات و نیروی انسانی موجود متناسب با نیاز حفاظت از آثار تاریخی، طبیعی و باستانی این استان نیست.

 عبدالمالک شنبه زاده اظهار کرد: یک هزار و 500 اثر تاریخی در استان وجود دارد در حالیکه در 9 شهرستان استان هر کدام تنها یک نیروی حفاظتی و در مرکز استان نیز چهار نیرو دارد.


وی تشکیل انجمن های میراث فرهنگی را از راهکارهای مشارکت مردم در حفاظت از آثار تاریخی استان عنوان و اضافه کرد: تا کنون هفت انجمن با حدود 400 عضو در این استان تشکیل شده است که همکاری بسیار خوبی با میراث فرهنگی دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام با بیان اینکه اهمیت حفاظت از آثار تاریخی باید وارد مقوله فرهنگ سازی شود، گفت: جلب مشارکت مردم در حفاظت از میراث فرهنگی و آثار تاریخی استان نیازمند فرهنگ سازی و اطلاع رسانی است.

شنبه زاده با بیان اینکه یکی از مهم ترین کارها برای تبیین اهمیت آثار تاریخی آموزش و اطلاع رسانی است، افزود: رسانه ها در این زمینه نقش بسیار موثری دارند.

وی تاکید کرد: گستردگی و غنای میراث فرهنگی به حدی است که حفاظت و حراست از آثار تاریخی و فرهنگی به ‌تنهایی از عهده یک اداره و نهاد بر نمی‌آید و برای حراست از این میراث‌های ارزشمند لازم است که همه مردم همکاری‌ داشته باشند.

وی به تفاهم نامه سه جانبه بین میراث فرهنگی، محیط زیست و منابع طبیعی استان اشاره کرد و افزود: یگان های حفاظت این سه نهاد با یکدیگر همکاری و مشارکت دارند و نیروها و امکانات موجود بطور مشترک بکارگیری می شود.

722 اثر تاریخی استان ایلام در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار