معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران عنوان کرد
معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه یکی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر بایدها و نبایدهای محیط کاری است، به تبیین موارد آن با تاکید بر آموزه‌های دینی پرداخت.
کد خبر: ۳۲۳۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۰ 04 November 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، احمد حاجی زاده در جمع مدیران اجرایی مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه سیدالشهدا(ع) برای احیاء امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و به شهادت رسید، اظهار کرد: این واجب الهی در آیات قرآن کریم و روایات و فرمایشات ائمه اطهار(ع) مکرر سفارش شده است و جایگاه بسیار والایی را برای آن ترسیم کرده‌اند.

وی ادامه داد: اقدام جدی برای احیاء این دو واجب الهی صورت نمی‌گیرد و همین امر موجب شده معضلات خانمان سوز گریبانگیر خانواده‌ها و جامعه شود و رشد و پیشرفت تکنولوژی و ظهور رسانه‌های مجازی و شبکه‌های اجتماعی بر این مشکلات دامن زده است.

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه یکی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر بایدها و نبایدهای محیط کاری است، بیان کرد: انسان باید همواره خداوند را ناظر بر اعمال خود بداند و اگر کسی بتواند در عمل به این مرحله برسد در ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی به کمال واقعی خواهد رسید.

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران به تبیین دیگر معروفات اداری پرداخت و اظهار کرد: رعایت شئون، شعائر و اخلاق اسلامی و نهادینه کردن آن بین همکاران و مراجعین، حسن برخورد، رفتار مناسب و احترام متقابل به همکاران و مراجعین، ایثار در خدمت به مردم، داشتن وجدان کاری و انجام امور با همت و جدیت، صداقت در رفتار به گفتار و کردار و عدالت و انصاف در برخورد با زیردستان و مراجعین از جمله بایدهای اداری است.

حاجی زاده ادامه داد: حفظ اسرار شغلی و حراست از منابع، دقت و احتیاط در مصرف بیت المال و جلوگیری از اسراف آن، تقویت حسن مسؤولیت پذیری و مشارکت کارکنان در امور سازمان، برنامه‌ریزی برای گسترش روحیه ابتکار، خلاقیت و نوآوری کارکنان، داشتن روحیه انتقادپذیری، رعایت پوشش مناسب اداری و توجه به ساده زیستی، ارتقاء فرهنگ اقامه نماز اول وقت و افزایش بهره‌وری و رعایت حقوق مراجعین به طور مساوی باید مورد توجه همه کارکنان یک سازمان قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین برخی منکرات اداری پرداخت و گفت: سوء استفاده از مقام و موقعیت شغلی، اتلاف منابع عمومی و بیت المال و استفاده شخصی از امکانات سازمان، تکبر به زیردستان و مراجعین، ایجاد نارضایتی در ارباب رجوع و همکاران، سهل انگاری در وظایف اداری و کم‌کاری، افشای عیوب و اسرار همکاران، اسراف، افراط و تفریط در بکارگیری اموال اداری سازمان، ترویج فرهنگ مصرف گرایی، قصور در یادگیری امور مرتبط با شغل مورد تصدی و سستی، بی تفاوتی و بی انگیزه بودن برخی از منکرات سیستم اداری است که سازمان‌های ما با آن مواجه هستند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار