معاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه:
معاون اشتغال و کارآفرینی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه به فعالیت 18 موسسه کاریابی داخلی و یک موسسه کاریابی خارجی و بین‌المللی در سطح این استان اشاره کرد و گفت: جویندگان کار به موسسات کاریابی مراجعه کنند.
کد خبر: ۳۲۰۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳ 30 October 2016
به گزارش تابناک و به نقل از فارس،مختار احمدی با اشاره به تاکیدات آیات قرآن کریم، روایات و احادیث درخصوص تکریم کارگران، اظهار داشت: تنها با سخنان ادبی نمی‌توان از کارگران قدردانی کرد، بلکه باید در عمل این مهم را نشان داد.

وی تکریم کارگران را در موارد عمده وابسته به رشد اقتصادی کشور عنوان کرد و ادامه داد: وقتی جامعه از رشد اقتصادی خوبی برخوردار باشد کارگران مقصدی را برای اشتغال داشته باشند روح امید و نشاط در آن کشور دمیده می‌شود در غیراین صورت وقتی این قشر زحمتکش در مکانی جمع شوند و کاری نداشته باشند، مسلما ناامید و ناراحت می‌شوند.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه رسالت و وظیفه اصلی این اداره‌کل را تنظیم روابط کارگران و کارفرمایان عنوان کرد و گفت: این ارتباط سه‌جانبه است که یک جانب آن کارگران و دیگری کارفرمایان و جانب سوم آن دولت است که وظیفه دارد روابط مناسبی را بین کارگران و کارفرمایان به‌وجود آورد.

این مسؤول تکریم، حفظ حق و حقوق کارگران را علاوه بر سازمان تامین اجتماعی و اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برعهده همه دستگاه‌های اجرایی که به نوعی با کارگران در رابطه هستند دانست و اشاره کرد: حفظ شان و منزلت کارگران وظیفه همه ارکان دولتی است.

احمدی یکی از وظایف مدیریت اجتماعی اداره‌ تعاون، کار و رفاه اجتماعی را درخصوص رفاه کارگران بیان و تصریح کرد: زائر‌سراها و اقامتگاه‌های در راستای استفاده کارگران در مدیریت اجتماعی این اداره اختصاص داده شده است که کارگران می‌توانند با مراجعه به این مدیریت استفاده از آن‌ها را درخواست کنند.

وی با بیان اینکه میزان حقوق و دستمزد دریافتی کارگران را شورای عالی کار مشخص می‌کند، یادآور شد: نمایندگانی از کارگران، کارفرمایان و دولت در این شورا عضو هستند که میزان حقوق دریافتی کارگران را در سال با توجه به شرایط موجود، مشخص می‌کنند.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه میزان حقوق دریافتی کارگران در سال‌جاری را 820 هزار تومان اعلام کرد و افزود: این میزان حقوق با مزایایی که قانون کار برای کارگران مشخص کرده است همراه است.

این مسؤول به وجود معاونت بازرسی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای حفظ حقوق و سایر مسائل کارگران در محل کار اشاره و بیان کرد: معاونت بازرسی که متشکل از ضابطان دادگستری هستند با بررسی‌ها و نظارت‌های خود از محل کار مسائلی مانند بهداشت، حقوق، مزایا و... کارگران را طبق موازین قانون کار بررسی می‌کنند.

احمدی با اشاره به رتبه نخست استان از لحاظ بیکاری در کشور، گفت: با توجه به شرایط موجود در حال‌حاضر بین عرضه و تقاضا فاصله وجود دارد به هر میزانی که این فاصله کاهش یابد کارگران بیشتر و با رضایت‌مندی بیشتری به حقوق و ددسمزد خود می‌رسند.

وی به استفاده از تولیدات داخلی برای ایجاد اشتغال تاکید کرد و متذکر شد: در مجموعه‌ دستگاه‌های دولتی استان کرمانشاه در مصرف و استفاده از کالای ایرانی تاکید شده است و برای رفع معضل بیکاری باید استفاده از کالای ایرانی در جامعه نهادینه شود.

احمدی اداره توسعه و کارآفرینی، اداره اشتغال و هدایت نیروی کار و دبیرخانه تخصصی کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری را زیرمجموعه معاونت اشتغال و کارآفرینی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد و ادامه داد: در اواخر سال 84 با انحلال سازمان مدیریت برنامه‌ریزی، دبیرخانه کارگروه اشتغال به اداره‌ کار و امور اجتماعی وقت واگذار شد.

وی به استقرار دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری در مدیریت اشتغال و کارآفرینی اشاره و بیان کرد: سیاست‌گذاری بحث اشتغال، مدیریت اعتبارات و تسهیلات استان در این کارگروه که به ریاست استاندار و دبیر آن مدیر‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، انجام می‌شود.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به سه برنامه مهم حوزه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری این استان اشاره کرد و اظهار داشت: در راستای اقتصاد مقاومتی طرح تکاپو(طرح توسعه کسب، کار و اشتغال پایدار)، طرح حرکت و طرح تامین مالی خرد و کارآفرینی اجتماعی سه پروژه مهم اجرایی این کارگروه است.

به گفته این مسؤول، صدور پروانه کار برای اتباع خارجی که در راستای نصب ماشین‌آلات به کارخانجات مراجعه می‌کنند، ساماندهی اتباع خارجی، کاریابی داخل و خارجی، صدور مجوز مشاغل خانگی، کارآفرینی و تشکیل کانون کارآفرینان استان، دفاتر مشاوره کارآفرینی و برگزاری جشنواره کارآفرینان برتر دیگر وظایف معاونت اشتغال و کارآفرینی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

احمدی با بیان اینکه جویندگان کار برای کاریابی به اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه نکنند، گفت: 18 موسسه کاریابی داخلی و یک موسسه کاریابی خارجی و بین‌المللی در سطح استان فعالیت می‌کنند که وظیفه کاریابی را در واحد‌های تولیدی، صنعتی، کشاورزی و... را با توجه به مهارت و تحصیلات جویندگان کار برعهده دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار