مسئول مرکز آموزش فنی و حرفه ای آبدانان گفت: امسال 140 نفر از مهارت آموزان این مرکز با استفاده از تسهیلات کم بهره از طریق راه اندازی تعاونی های صنعت، خدمات و کشاورزی مشغول بکار شدند.
کد خبر: ۳۱۹۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۷ 27 October 2016
 یک هزار نفر از جوانان جویای کار این شهرستان شرکت در دوره های این مرکز به صورت رایگان آموزش های مهارتی و فنی را فرا گرفتند.

به گزارش تابناک ایلام؛ یوسف هادیزاده روز پنجشنبه اظهار کرد: این تعداد کار آموز از ابتدای سال 95 تاکنون در مرکز آموزش فنی و حرفه ای با مهارت هایی همچون رایانه، کار آفرینی، دوزندگی لباس بدون الگو، توپ دوزی، مشبک کار درجه 2، نقاشی روی سفال، گلیم بافی، تولید داروهای گیاهی و کشاورزی زیر نظر مربیان مجرب آموزش دیدند.
 
وی از عقد تفاهمنامه همکاری با ادارات و نهادهای فرهنگی و دینی جهت توسعه دوره های آموزش عمومی خبر داد و افزود: برنامه ریزی شده تا پایان سال یک هزار نفر دیگر در شهر و روستاهای آبدانان آموزش های مهارتی را فرا گیرند.
 
هادیزاده تاکید کرد: به شرکت کنندگانی که موفق به کسب نمره قبولی در آزمون پایان دوره شده اند، گواهینامه مهارت درجه 2 اعطا می شود و برای استفاده از تسهیلات اشتغالزایی به نهادهای ذیربط و بانک های عامل نیز معرفی می شوند.
 
 
وی اضافه کرد: امسال پنج مرحله آزمون هماهنگ سراسری در رشته های مورد نیاز فنی و حرفه ای، دینی، اجتماعی و کار آفرینی با شرکت یک هزار و 20 نفر در سطح شهرستان برگزار شد و قبول شدگان گواهینامه معتبر دریافت کردند.
 
مسئول مرکز آموزش فنی و حرفه ای آبدانان گفت: هم اکنون 40 مربی تمام وقت و پاره وقت با این مرکز همکاری دارند.
 
به گفته وی، برگزاری دوره های آموزشی کوتاه و بلند مدت، کارگاه های آموزش مهارتی در سطح پیشرفته و عالی، طرح آموزش اخلاق حرفه ای ویژه رانندگان وسایط نقلیه عمومی و برگزاری کلاس های بازآموزی حرف فنی و حرفه ای ویژه کار آموزان ادوار گذشته از دیگر فعالیت های این مرکز است./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار