باید قبل از اینکه حادثه ای تلخ روی داده و همه مردم را داغدار کند به فکر چاره ای برای این مشکل مهم باشند، چرا که اگر خدایی ناکرده چنین اتفاق تلخی رخ دهد همه مسیولین باید پاسخگوی مردم باشند.
کد خبر: ۳۱۷۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۴ 26 October 2016
تابناک ایلام::کمتر کسی نام روستای شین آباد از توابع شهرستان پیرانشهر را شنیده بود.ولی یک حادثه تلخ باعث شد شین آباد به صدر اخبار جهان برود.
حادثه به این شرح بود؛آتش‌سوزی در مدرسه دخترانه روستای شین‌آباد (از توابع پیرانشهر) یکی از سلسله آتش‌سوزی‌ها به دلیل نقص تجهیزات گرمایشی در مدارس ایران در روز چهارشنبه، ۱۵ آذر ۱۳۹۱ بود.در این حادثه ۲۹ دانش‌آموز دختر دچار سوختگی شدند که دو نفر از آن‌ها بر اثر شدت جراحات واردە فوت کردند. همچنین انگشتان سه تن از دانش‌آموزان به دلیل شدت سوختگی و عدم قبول پیوند قطع شد. گزارش‌ها حاکی از آن بود که این حادثه که به جراحت شدید دانش آموزان منجر شد، عوارض روحی و اجتماعی جدی برای حادثه دیدگان، اعضای خانواده آنها و ساکنان روستا ایجاد شد.
تا آن کودکان معصوم قربانی بی تفاوتی مسیولین نشدند کسی به فکر شین آباد و کودکان معصومش نیفتاد .
سوال اینجا است که آیا باید حتما دانش آموزان برخی روستاهای ایلام نیز در آتش جهل مسئولین بسوزند تا کسی فریاد ناله ها و ضجه های آنان را نیوش کند.
در حال حاضر در برخی روستاهای دورافتاده استان ایلام دانش آموزان ماه مهر را با خشونت فیزیکی فضای کلاسهای درس آغاز کرده اند.
مدارسی که از لحاظ ایمنی فرسنگها زیر خط استاندارد بوده و هر لحظه حضور در آنها بوی شین آباد و یک تراژدی دردناک را می دهد.
گویا قرار است ایلام ما هم در مسیر علم آموزی قربانی بدهد.ولی خدایی ناکرده اگر این اتفاق بیفتد مسئولین مقصر حتی در مخیله اشان هم نمیگنجد که چه تاوان سنگینی را باید پس دهند.
امروز که فرزندان ما در شهرهای استان با امکانات تفریبا مناسب در حال فراگیری علم و دانش هستند، کودکان زردلانی نا امنی تحصیلی را با جان و دل احساس کرده و از کمترین امکانات اموزشی برخوردا نیستند.در بخش زاگرس چندین روستا وجود دارد که کودکان آنها در مدارسی تحصیل می کنند که از کمترین سطح امنیت برخوردار نیستند.
در ماژین دره شهر هم موارد این چنینی وجود دارد.
استفاده از مدارس کانکسی در سال تحصیلی 95__96 بنا بر دستور صریح وزیر اموزش و پرورش ممنوع می باشد.
استاندار ایلام هم در سفری که تابستان سال جاری به زردلان داشت عنوان کرد که مدارس کانکسی جمع آوری خواهند شد.
ولی متاسفانه آموزش و پرورش استان ایلام این دستور صریح وزیر و استاندار را نادیده گرفته و با استفاده از مدارس کانکسی و ساختمانهای فرسوده و تقریبا ویران جان کودکان را در روستانهای دور افتاده به خطر انداخته است.
بنا بر اهمیت موضوع مدیرمسئول و سردبیر تابناک ایلام بعد از بارها تماس تلفنی بی پاسخ ، شخصا در محل اداره کل اموزش و پرورش استان ایلام حضور یافته و این موضوع را پیگیری کردند.
ولی متاسفانه رییس همیشه پنهان از چشم مطبوعاته آموزش و پرورش به بهانه ی پرواز از پاسخگویی به نمایندگان افکار عمومی شانه خالی کرد.
این در حالی است که استاندار ایلام به عنوان مدیر ارشد دولت در استان همواره در دسترس رسانه قرار داشته و نمایندگان افکار عمومی را محترم شمرده است.
متاسفانه این آقای مدیر که بیش از اندازه در جو مدیریت قرار گرفته همواره از چشم نمایندگان افکار عمومی پنهان بوده و کمتر پاسخگوی مشکلات تحصیل و تعلیم و تربیت در استان بوده است.
علاوه بر روستاها در شهرهای استان نیز مشکلات تحصیلی عدیده ای وجود دارد.از نارصایتی معلمان گرفته تا کمبود امکانات آموزشی و پایین بودن سطح کیفیت آموزش همه و همه از مشکلات تحصیلی استان هستند.
در هفته جاری نیز دانش آموزان یکی از شهرهای بزرگ استان با حضور در جلوی درب اموزش و پرورش شهرستان اعتراض خود را نسبت به  مشکلات تحصیلی و اموزشی اعلام داشتند.
به هر حال مسئولین استان ما خصوصا استاندار محترم و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید هرچه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف مدارس غیر استاندارد و کانکسی اقدام کنند.
باید قبل از اینکه حادثه ای تلخ روی داده و همه مردم را داغدار کند به فکر چاره ای برای این مشکل مهم باشند، چرا که اگر خدایی ناکرده چنین اتفاق تلخی رخ دهد همه مسیولین باید پاسخگوی مردم باشند.
رئیس آموزش و پرورش استان ایلام هم باید در برابر افکار عمومی پاسخگو باشد.اینکه یک مدیر به بهانه ای مضحک نماینده افکار عمومی را از سر باز کند دردی از آلام ایلام را کم نخواهد کرد.
شاید هم فرجی حاصل گردید و به دنبال استعفای وزیر ، رئیس آموزش و پرورش ایلام هم جابجا شده و فردی آشنا و درد کشیده و گچ خورده سکان مدیریت تحصیل و تعلیم و تربیت استان را بر عهده گرفت.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
درسته که درکل استان مشکلات داریم ولی به عنوان مثال درشهرستان چرداول همین یک سال اخیرباوجود بی پولی دولت وبیشترباجذب حمایت خیرین توسط مدیر آموزش وپرورش مدرسه ۱۵ کلاسه و۳کلاسه ساخته شده وچندمدرسه دیگردرحال ساخته هرچندچون دردولت قبل کمترتوجهی به این امرنشده مشکلات فضاهای آموزشی به سالها کاربی وقفه نیازداره
فرهنگی ایلامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
متاسفانه دردولت قبل باخزانه پرازپول نفت کارخاصی درزمینه ساخت وسازوتجهیزمدارس صورت نگرفت وپروژه های نیمه تمام هم همان نیمه تمام مانددراین دولت هم خزانه خالی ونبوداعتباربهانه ای شده که عملارکودگریبانگیرهمه کارهای عمرانی شودونمونه اش مدارس کانکسی ٬دوشیفته وقدیمی ست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
متاسفانه درسطح وزارت همیشه کمترین توجه به
استان محرومی چون ایلام میشود وهمیشه حمایتهای مادی ومعنوی شان شامل حال استانهای برخوردارمیشود وهراستانی قدرت چانه زنی بیشتری داشته باشدسهم بیشتری هم دریافت میکند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار