معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: سطح سواد حرکتی دانش آموزان بسیار پایین است به همین سبب آموزش و پرورش استان افزایش سطح سواد حرکتی دانش آموزان را در دستور کار قرار داده است.
کد خبر: ۳۱۶۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۱ 24 October 2016

محمد کیخا در آیین آغاز بکار المیپاد ورزشی درون مدرسه ای و همایش مربیان تربیت بدنی در دبستان شهیده ثناه پردل زابل افزود: المپیاد ورزشی درون مدرسه برای سومین سال متوالی با شعار تحصیل، تهذیب و ورزش همزمان برای 197 هزار دانش آموز سیستان وبلوچستان در حال برگزاری است.
وی با بیان اینکه ورزش امروز یک افتخار نیست بلکه یک ضرورت است تصریح کرد: تغییر سبک زندگی و کم تحرکی از چالش های قرن 21 است چرا که بازیهای بومی و محلی از نوجوانان و جوانان گرفته و بازیهای موبایلی و رایانه ای جایگزین آن شده است.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان از تعامل خوب آموزش و پرورش با اداره ورزش و جوانان سیستان وبلوچستان خبرداد و گفت: با تعامل ایجاد شده ورزش استان رونق پیدا می کند.
وی اظهار داشت: زنگ ورزش در مدارس از جایگاه ویژه ای برخوردار است به گونه ای که قبل از شروع دروس مختلف زنگ ورزش دیده شده و مورد توجه قرار گرفته است.
کیخا ادامه داد: از 200 بازی بومی و محلی شناسایی شده در استان سیستان وبلوچستان 80 بازی بومی در نقاط مختلف استان در مدارس در حال اجراست.
مدیر آموزش و پرورش زابل نیز از همکاری اداره ورزش و جوانان این شهرستان تقدیر کرد و گفت: با پتانسیل خوبی که در آموزش و پرورش وجود دارد می توان برای آینده ورزش شهرستان زابل با همکاری ورزش و جوانان برنامه ریزی کرد.
علی اکبر بزی با بیان اینکه شادابی دانش آموزان ارتباط مستقیم با ورزش دارد اظهار داشت: بهترین برنامه های ورزشی برای دانش آموزان شهر زابل تدارک شده است.
وی افزود: با تحرک بخشی و شادابی میان دانش آموزان مشکلات حوزه سلامت کاهش پیدا می کند.
مدیر آموزش و پرورش زابل تاکید کرد: با برنامه ریزی دقیق مربیان ورزش در مدارس استعدادهای زیادی همچون امید آرامی کشف و پرورش پیدا می کنند.
آیین افتتاح المیپاد ورزشی درون مدرسه ای و همایش مربیان تربیت بدنی امروز /یکشنبه/ با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان، معاون فرماندار، مدیرآموزش و پرروش، رئیس ورزش و جوانان زابل و مربیان تربیت بدنی و دانش آموزان این شهرستان در دبستان شهیده ثنا پردل شهر زابل برگزار شد.
رژه ورزشکاران رشته های ورزشی، قرائت سوگند نامه، اجرای مرشد زورخانه، اجرای حرکات نمایش طناب زنی و رشته های رزمی توسط دانش آموزان از جمله برنامه های المیپاد درون مدرسه ای بود.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار