جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی اعلام کرد: 288 هزار تن برای پرداخت جریمه غیبت سربازی ثبت نام کرده اند که پیامک رد یا قبول درخواست آن ها از امروز از طریق سامانه پیامکی 1100 ارسال می شود.
کد خبر: ۳۱۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰ 05 May 2015
به گزارش تابناک یزد، سردار ابراهیم کریمی در نشست خبری افزود: این افراد از فردا برای انجام فرآیند دریافت کارت باید به پلیس +10 مراجعه کنند.

وی در خصوص خرید غیبت سربازی گفت: این موضوع در سال گذشته از سوی دولت، مطرح و در نهایت در مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

کریمی اضافه کرد: بر اساس این قانون، افرادی که بیش از هشت سال غیبت داشته باشند با پرداخت جریمه، تعیین تکلیف و از محرومیت های اجتماعی خارج می شوند.

وی ادامه داد : بر این اساس از سال گذشته برای پیشرفت روند اجرایی شدن این قانون، پیش ثبت نام آغاز شد و از 15 بهمن تا 15 اسفند ماه 93 به افراد، فرصت ثبت نام داده شد.

وی با بیان تمدید مهلت ثبت نام تا 28 اسفند 93، گفت: تاکنون به پنج هزار پرونده از 288 پرونده ثبت نامی رسیدگی شده است.

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی ادامه داد: از ابتدای سال 94 از مدارک ارسالی این افراد راستی آزمایی انجام شد که از طریق پیامک، رد یا قبول درخواست متقاضیان پرداخت جریمه اعلام می شود و افراد به مدت 10 روز فرصت دارند تا فرآیند لازم برای دریافت کارت را انجام دهند در غیر این صورت این گونه تلقی خواهد شد که آن ها از درخواست خود انصراف داده اند و باید در صورت نیاز بار دیگر ثبت نام کنند.

وی تاکید کرد: پیامک از طریق سامانه 1100 برای افراد واجد شرایط پرداخت جریمه و غیرواجد شرایط حتما ارسال می شود.

کریمی ادامه داد: افرادی که برابر مقررات ، واجد شرایط جریمه نیستند در صورتی که اعتراض داشته باشند یا نیاز باشد پرونده آن ها ، رسیدگی دقیق تری شود باید به پلیس +10 مراجعه و پرینت محاسبات را دریافت کنند.

وی اضافه کرد: در این پرینت ذکر شده است که مدرک تحصیلی افراد از چه تاریخی قید شده است و از چه زمانی غیبت کرده اند.

وی تصریح کرد: افراد واجد شرایط پرداخت جریمه باید از زمان دریافت پیامک به مدت یک هفته به یکی از دفاتر پلیس +10 مراجعه و یک برگه مبانی محاسبه جریمه را دریافت کنند که در این برگه مدت غیبت، همسر و تعداد فرزندان و سایر اطلاعات فرد مشخص شده است.

وی ادامه داد: افراد با مراجعه به پلیس +10 در صورتی که برگه مربوطه را تایید کرده اند باید آن را امضا و شناسه پرداخت بانکی را دریافت و به منظور پرداخت میزان جریمه به یکی از بانک های عامل مراجعه کنند.

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی، اضافه کرد: افراد، بعد از پرداخت وجه، باید تعهد نامه ای را در یکی از دفاتر محضری امضا و به پلیس +10 به منظور ارایه اصل فیش پرداختی بانکی، تعهد نامه و برگ تایید اطلاعات مراجعه کنند که البته در مراکز پلیس +10، 20 هزار تومان بابت صدور کارت اخذ می شود.

وی تاکید کرد: در صورتی که افراد در کمتر از 10 روز این فرآیند را انجام ندهند و جریمه غیبت سربازی را پرداخت نکنند به معنای انصراف است و باید از ابتدا ثبت نام کنند.

این مقام مسوول در نیروی انتظامی ادامه داد: فرآیند بررسی پرونده متقاضیان پرداخت جریمه غیبت سربازی ممکن است زمان بر باشد چرا که گاهی اطلاعات و مدارک، ناقص یا فاقد اصالت هستند که نیاز است راستی آزمایی طولانی تری انجام شود.

وی تاکید کرد: افرادی که واجد پرداخت جریمه غیبت سربازی شده اند حتما باید مبالغ اعلام شده را به صورت نقدی پرداخت کنند چرا که این مبلغ مستقیم به خزانه دولت واریز می شود.

وی با اشاره به اینکه آخرین مدرک تحصیلی افراد، ملاک تعیین مدت غیبت و میزان جریمه است، اظهارداشت: براساس ماده 58 قانون نظام وظیفه عمومی افرادی که از پرداخت جریمه منصرف شوند به عنوان مشمولان غایب به شمار می آیند و با آن ها براساس قانون برخورد می شود.

وی تصریح کرد: البته تفاوتی در برخورد با مشمولان غایبی که ثبت نام کرده یا نکرده اند وجود ندارد و همه آنها در ردیف مشمولان غایب قرار می گیرند.

وی همچنین یاد آور شد که قانون پرداخت جریمه غیبت سربازی تنها در سال 94 اجرایی می شود. در نیمه اول سال 94 مرحله دوم ثبت نام اعلام خواهد شد و مشمولان غایب تنها در سال 94 فرصت دارند تا از این تسهیلات قانونی به منظور دریافت کارت سربازی اقدام کنند که البته با دریافت این کارت، محرومیت های اجتماعی آنها برداشته می شود.

وی اضافه کرد: تاییدیه مشمولان خارج از کشور از طریق وزارت علوم، وزارت امور خارجه و وزارت بهداشت، انجام می شود و تعهدنامه آن ها باید در کنسول گری ها یا سفارت خانه ها امضا شود.

کریمی تاکید کرد: در صورتی که افراد بنا به دلایلی نتوانند پیامک را دریافت کنند به زودی از طریق سامانه خدمات الکترونیکی که در سازمان وظیفه عمومی راه اندازی می شود با ارسال کد ملی می توانند از وضعیت خود با اطلاع شوند.

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی در عین حال خاطرنشان کرد: هزینه غیبت را افزایش خواهیم داد تا افراد تمایلی به غیبت کردن نداشته باشند.

ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار