استاندار سیستان و بلوچستان گفت: طی پارسال مناقصه تامین شیر مدارس استان به دلیل بومی نبودن شرکت برنده مناقصه لغو و با وجود ناراحتی های زیاد از سوی برنده مناقصه، بر بهره گیری از توان شرکت های درون استانی تاکید شد.
کد خبر: ۳۱۰۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۴ 13 October 2016
علی اوسط هاشمی در حاشیه بازدید از روند احداث بیمارستان فوق تخصصی با ابراز ناراحتی از بهره نگرفتن توان شرکت های بومی در روند احداث این بیمارستان، افزود: برای اجرای طرح لوله کشی 146هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان، با توجه به اینکه اگر تامین لوله به خارج از استان سپرده می شود باید بخش اعظمی از اعتبارات را برای هزینه حمل و نقل در نظر می گرفتیم اما تدبیر شد تا کارخانه در خود استان احداث و تولید لوله مورد نیاز را بدست بگیرد که روزانه 25خودرو کار حمل آنها را بر عهده دارند و برای بیش از 400نفر در دو شیفت اشتغال ایجاد شده است.

وی اظهار کرد: هر گونه مناقصه ای که تولید مواد آن در داخل استان نباشد و ایجاد اشتغال برای جوانان استان نکند لغو می شود.

وی ادامه داد: اگر امروز از من بپرسند برای اشتغال جوانان استان چه کاری انجام داده اید، علاوه بر کارخانه تولید لوله، روند توسعه بندر چابهار را مثال می آورم که هم اکنون بیش از 3هزار نفر در این طرح مشغول به فعالیت اند و بعد از بهره برداری از این بندر اشتغال های ثابت زیادی ایجاد خواهد شد.

وی با تمجید از فعالیت های بخش خصوصی در استان، اظهار کرد: 10 هزار میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی در سه تا 4 پروژه از نیمه دوم سال 94 تاکنون در این استان سرمایه گذاری شده که این میزان سرمایه گذاری با وزن بودجه عمرانی استان در بخش های کوچک برابری می کند.
وی تصریح کرد: تغییر نگاه بخش خصوصی از حال و هوای سیستان و بلوچستان حکایت از آن دارد که فضای استان به سمت توسعه پذیری و حرکت در مسیر توسعه در همه بخش ها پیش می رود.
نماینده عالی دولت در استان تاکید کرد: با توجه به بعد مسافت این استان با مرکز کشور باید به سمتی حرکت کنیم که مردم بتوانند نیازشان را از درون استان خودشان جستجو کنند.
وی خاطر نشان کرد: حرکت های بسیار قشنگی در سیستان و بلوچستان در حال شکل گیری است و تا جایی که برای ما امکان پذیر باشد به کمک و یاری این پروژه ها که در آغاز راه هستند می آییم تا هیچ مانعی در مسیرشان وجود نداشته باشد  و در این راستا دو بار تنها از این بیمارستان که در دست احداث قرار دارد تاکنون بازدید کرده ام تا اگر با مشکلی روبرو هستند بتوانیم با همفکری این مشکلات را برطرف کنیم و راه را برای پیشرفت پروژه هموار سازیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص اینکه آیا با توجه به اینکه این بیمارستان توسط بخش خصوصی اداره می شود، توصیه ای در زمینه افراد قر ضعیف و نیازمند جامعه نیز به افزاد مرتبط شده است؟ نیز گفت: مردم برای سلامتیشان هر هزینه ای را پرداخت می کنند اما به یقین پزشکان ما به این مرحله از درک و معرفت نسبت به بیماران شان رسیده اند که از نظر کیفیت خدمات درمانی و هزینه مراعات حال بیماران خودشان را بکنند.
این مقام مسئول تصریح کرد: در حال حاضر 2 بیمارستان90 و 96تخت خوابی با توان بخش خصوصی در سیستان و بلوچستان در حال ساخت است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار