امام جمعه شهرستان خاش در استان سیستان و بلوچستان گفت: سید و سالار شهیدان کربلا حضرت امام حسین(ع) عامل عزت و سربلندی اسلام در دنیا و کلید رهائی از ظلم و ستم و جهل و تاریکی هستند.
کد خبر: ۳۱۰۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۸ 12 October 2016
حجت الاسلام محمدحسین میری روز دوشنبه در همایش امر به معروف و نهی از منکر در مرکز آموزش فنی و حرفه ای خاش افزود: دراین اوضاع آشفته معنوی سیرت امام حسین (ع)تنها راه رسیدن به عزت و کامیابی در دنیا و آخرت است و اقتدار امت اسلام با چنگ زدن به فرهنگ حسینی و توجه به فریضه مهم امربه معروف و نهی از منکر و برپایی نماز به دست می آید.
وی بیان کرد: جهاد اکبر مبارزه با نفس است و این امر با احیای سنت های برجسته دینی نیز معنا پیدا می کند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان خاش به فلسفه نماز و اقامه سروقت آن در جامعه اشاره کرد و گفت: نماز را ما برای خودمان می خوانیم زیرا خداوند نیازی به نماز ما ندارد و نماز امری مهم برای ادای فریضه بندگی، خشوع، فروتنی، تعظیم و تسلیم شدن است.
سرهنگ پاسدار حسن فضلی فلسفه نهضت حسینی را بسیار غنی دانست و گفت: قیام گاندی و انقلاب اسلامی ایران برگرفته از این قیام بوده و امام حسین (ع) الگویی برتر از شجاعت و ایثار و مقابله با ظلم و ستم برای همه آزاد اندیشان و آزاد مردان است.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان خاش با برشمردن ابعاد فرهنگ غنی عاشورا و از خود گذشتگی سید و سالار شهیدان، مبنای اصلی فرهنگ عاشورا را مبارزه با ظلم و ستم، بیداد، استبداد و بی عدالتی عنوان کرد و گفت: تشکیل یک جامعه طبقاتی و حکومتی مبتنی بر جبر و زور و سلطه، فساد، انحراف و خوشگذرانی حاکمان و دین گریزی هدف عمده دنیاطلبان است.
حسین مرادی گفت: فرهنگ عاشورایی به ما می آموزد که در زمان وقوع ظلم می بایست به حسین(ع) اقتدا و علیه یزید زمان قیام کرد.
وی افزود: فرهنگ عاشورایی به ما می گوید که هرگاه مظلومی دیدی، به جای اشک ریختن و مویه کردن صرف بر مظلومیت او، ابوذر وار استخوان پای شتری را از کوچه های شهر برگیر و راست به سمت دستگاه حکمرانی حاکم برو و به دلیل ظلمی که بر مظلومی رفته است با یورش بسمت ستمگر حق را برای ستمدیده باز ستاند.
وی با اشاره به عملکرد مرکز آموزش فنی و حرفه ای خاش ادامه داد: این مرکز همپا و همسو با برنامه های سازمان علاوه بر آموزش اقدام به برگزاری جلسات شورای امربه معروف و نهی از منکر و اقامه نماز نموده تا گامی هر چند کوچک در اشاعه این امر مهم بردارد.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار