سرپرست سازمان برنامه و بودجه ایلام گفت:یکی از بخش های مهم مطالعات آمایش استان بررسی و تحلیل علمی توانمندی های استان در قالب نقاط قوت و ضعف و فرصت ها و تهدیدها در تمامی 10 شهرستان استان است.
کد خبر: ۳۰۹۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰ 09 October 2016
به گزارش تابناک ایلام ؛ رحمت اله قیصوری روز یکشنبه با بیان اینکه مدیریت راهبردی استان نیازمند تهیه اسناد راهبردی است، افزود: پایه و اساس تهیه اسناد، مطالعات آمایش سرزمین است.


قیصوری یادآور شد: در دور جدید مطالعات آمایش سرزمین استان، آخرین منابع و اطلاعات مربوط به موضوع های مختلف 10 شهرستان و فعالیت های بخش کشاورزی، صنعت و خدمات بررسی و تحلیل شد که می تواند مبنای برنامه ریزی ها قرار گیرد.

سرپرست سازمان برنامه و بودجه ایلام با بیان اینکه مقدمات تهیه سند برنامه ششم توسعه شامل 2 بخش سند توسعه استان و برنامه عملیاتی آن در حال انجام است، گفت: تهیه این سند نیازمند تحلیل وضع موجود است.

قیصوری افزود: به همین منظور تحلیل وضع موجود استان در زمینه های مختلف توسط تیم برنامه ریزی سازمان برنامه و بودجه بر اساس جدول ها و شاخص ها مشخص شده، انجام گرفته است.

وی اضافه کرد: در سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و مواد 181 تا 184 برنامه پنجم توسعه کشور بر نقش آمایش و نتایج و اثرگذاری آن در تعادل و توازن منطقه ای و استانی تاکید ویژه ای شده است.

وی با بیان اینکه استان ایلام نیز در چند مرحله مطالعات آمایش سرزمین را در دستور کار داشته اما فرآیند نهایی تصویب در مراجع قانونی انجام نشده است، گفت: با احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی این مطالعات در دستور کار قرار گرفت.

سرپرست سازمان برنامه و بودجه ایلام یادآور شد: به منظور تهیه طرح آمایش سرزمین در این استان مطالعات مقدماتی و شناخت وضع موجود، استخراج شاخص های مهم، چکیده ویژگی های استراتژیک اسناد مطالعاتی و طرح های پژوهشی، مطالعه اهداف، نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدهای استان و 10 شهرستان توسط تیم مطالعاتی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و همکاری مراکز مهم علمی و پژوهشی انجام شده است./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار