استاندار ایلام گفت:با اقدام های انجام گرفته نرخ بی سوادی در استان ایلام به حداقل ممکن کاهش یافته و در آینده نزدیک شاهد ریشه کنی کامل بی سوادی در استان باشیم.
کد خبر: ۳۰۹۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۵ 09 October 2016
محمدرضا مروارید عصر شنبه در هفتمین نشست شورای آموزش و پرورش این استان اظهار کرد: برای پیشگیری از تداخل فعالیت این مراکز نیز باید نشست هماهنگی برگزار و شرح وظایف آنها مشخص و تعیین شود.

وی با اشاره به اینکه 25 درصد اموال مازاد بر نیاز ادارات استان باید به آموزش و پرورش اختصاص یابد، افزود: در این زمینه نیز باید کمیته ای به ریاست مدیرکل امور اجتماعی استانداری تشکیل و راهکارهای لازم در خصوص واگذاری این اموال به آموزش و پرورش ارائه شود.

استاندار ایلام همچنین با تقدیر از اقدام های آموزش و پرورش در کاهش نرخ بی سوادی در استان بر ضرورت انسداد بی سوادی و جذب هر چه بیشتر افراد بی سواد در کلاس های نهضت سواد آموزی تاکید کرد.

مروارید ابراز امیدواری کرد
وی کسب عنوان برتر ایلام در زمینه جذب سوادآموزان در کشور و تقدیر از فرمانداران ایلام، دره شهر، آبدانان و ایوان و مسئولان استان را افتخاری ارشمند دانست.

وی همچنین به فراخوان پرسش مهر رئیس جمهوری اشاره کرد و گفت: این طرح که از سال 78 آغاز شده نقش مهمی در ارتقای سطح آگاهی دانش آموزان و خانواده ها داشته است.

استاندار ایلام همچنین از مسئولان آموزش و پرورش استان خواست برای رفع مشکلات حوزه این سازمان از ظرفیت نمایندگان مجلس بیشتر استفاده کنند.

نماینده مردم حوزه انتخابیه ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به محدود بودن اعتبارهای حوزه آموزش و پرورش از اعلام آمادگی برای پیگیری مشکلات این سازمان در مجلس خبر داد.

سلام امینی اظهار کرد: برای رفع مشکلات حوزه آموزشی و همچنین سوادآموزی پیگیری لازم توسط نمایندگان مردم در مجلس انجام خواهد گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام نیز در این نشست با اشاره به اینکه اقدام های لازم برای بازگشایی مدارس انجام گرفت و مشکلی در روند آغاز سال تحصیلی در استان بوجود نیامد، گفت: برای جبران کمبود معلم در برخی مدارس با جابجایی فرهنگیان برنامه ریزی لازم برای حل این مشکل انجام شده است.

علی بیرانوند تاکید کرد: روند پوشش تحصیلی در تمامی مناطق 14 گانه آموزشی استان فراهم است و سعی شده در هر جایی که دانش آموز باشد امکان آموزش و تعلیم و تربیت فراهم باشد.

وی با اشاره به فعالیت آموزشگاه های آزاد تعلیم و تربیت در استان هم یادآور شد: فعالیت این مراکز زیر نظارت این سازمان است و توسط مسوولان مربوطه رصد می شود.

بیرانوند با تاکید بر اینکه آموزش های تعلیم نباید منحصر به داخل مدرسه باشد، گفت؛ فعالیت آموزشگاه های آزاد نقش مهمی در ارتقای سطح تحصیلی دانش آموزان دارد از طرفی اشتغالزایی را نیز بدنبال خواهد داشت.

در پایان این نشست از دست اندرکاران حوزه نهضت سوادآموزی استان ایلام تقدیر شد./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار