حال سوال اينجا است كه چرا استانداري ايلام اين روزها بر حذف خبرنگاران اصرار داشته و اجازه نمي دهد خبرنگاران با مهمانان كشوري روبرو شوند.
کد خبر: ۳۰۸۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴ 07 October 2016

تابناک ایلام::در هفته گذشته وزير كشور به ايلام سفر كرد و قرار بود از نزديك مهران و زيرساختهاي اربعين را مورد بازديد قرار دهد. ولي متاسفانه اين سفر در سكوت محض خبري به انجام رسيد و هيچكدام از خبرنگاران غير وابسته به دولت را دعوت نكرده و تنها به حضور ايرنا و ايسنا به عنوان بالهاي چپ و راست اطلاع رساني دولت اكتفا شد.
در همان موقع هم ما در يك خبر اعتراض خود را به عدم حضور خبرنگاران اعلام كرديم كه در صدر اخبار روز قرار گرفت.بعد از نشر اين خبر بود كه روابط عمومي استانداري توضيحاتي را مطرح كرده و مقرر شد چنين مسئله اي ديگر اتفاق نيفتد.
ولي متاسفانه در سفر معاون وزير ارتباطات در روز چهارشنبه و وزير نيرو در روز پنجشنبه باز هم قلم نامرئي بر اسم خبرنگاران كشيده شد و استانداري ايلام هيچ توجيه منطقي براي اين موضوع نداشت.
حال سوال اينجا است كه چرا استانداري ايلام اين روزها بر حذف خبرنگاران اصرار داشته و اجازه نمي دهد خبرنگاران با مهمانان كشوري روبرو شوند.
همانطور كه ميدانيد وعده ي مديران دولتي بدون پيگيري و حضور خبرنگاران چندان اعتباري ندارد.وقتي خبرنگاران واقعي حذف شده و حضور نداشته باشند نشان ميدهد كه مسئولين استاني قرار است همه چيز را گل و بلبل نشان داده و وعده هاي نداده وزير را محرمانه نگه دارند.اين محرمانه نگه داشتن هم به اين دليل است كه اگر فردا اين وعده عملي نشد كه حتما نمي شود، آب از آب تكان نخورده و مردم متوجه چيز خاصي نشوند.
از استانداري كه از رسانه اي بودن تنها يك اسم را در شناسنامه يكي از قديمي ترين رسانه هاي استان دارد بيشتر از اين انتطار مي رود.
هيچ توسعه و پيشرفتي بدون حضور خبرنگاران ميسور نبوده و يقينا اين مهم را مرواريد بهتر از همه مي داند.
كم كم به اين نتيجه مي رسيم كه حذف خبرنگاران از نشست خبري استاندار هم چندان اتفاقي نيست. گويا قرار است هر كس نقدي به عملكرد استاندار وارد كرد از گردونه كار حذف خواهند شد.و صد البته وقتي استاندار ايلام جواب يك منتقد را با يك لفظ نامتعارف مي دهد بايد پي برد كه نقد كردن هزينه اي گزاف را براي منتقد به دنبال خواهد داشت.به هر حال حذف نام خبرنگاران از سفر وزرا به ايلام اتفاقي نيست و يك نگاه خودمحورانه پشت اين قلم كشيدنها است.اينگونه سفرها بدون حضور خبرنگاران نتيجه ي چندان مثبتي  براي استان به همراه نخواهد داشت.
امروز با اين همه امكانات موجود ديگر نمي توتن چيزي را از مردم پنهان كرد.دانستن حق مردم است و اين حق را نه مرواريد و نه روحاني و نه هيچ شخص ديگري نمي تواند از مردم بگيرد.استاندار ايلام بايد در خصوص اينگونه رفتارها توضيحات لازم را به افكار عمومي داده و خود را عينا مكلف به پاسخگويي به مردم بداند.
رسانه هاي گروهي و چشمان بيناي جامعه همه نقصها و كاستي ها را ديده و درك ميكنند.ولي اگر به بيان صريح آنها نپرداخته اند تنها در راستاي كمك به دولت و همراهي در مسير احتمالي توسعه استان بوده است.به هر حال اين رفتار استانداري ايلام در حذف خبرنگاران اصلا قابل توجيه نبوده و بايد در اين رفتار تجديد نظر شود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مرادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۶
سیاست و برنامه و از شعارهای دولت که بارها بر آن تأکید شده حضور خبرنگاران در جلسات می باشد و این قشری که زبان گویای جامعه اند اخبار و گزارشها را به اطلاعاع مردم برسانند و قانون و هم به آنها اجازه داده تا در اکثر برنامه‌ها و جلسات باید حضور داشته باشند تا از نزدیک روند تصمیم‌گیری در جلسات را ببینند و نظاره‌گر گفت‌وگوها و مباحثه‌ها و حتی جدل‌های زبانی بر سر تصمیمات باشند. ولی گویا واقعیت چیز دیگری می گوید سیاست رسانه‌‌ای و دموکراتیک دولت تدبیر و امید، دورنگه‌داشتن رسانه‌ها از نظاره‌گری نزدیک جلسات تصمیم‌گیری است این روند نوعی بی اعتمادی دولت تدبیر و امید به خبرنگاران و اصحاب رسانه است که در استان ایلام نیز در طول سه سال گذشته کلید خورده و روز به روز نیز تقویت می‌شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار