کد خبر: ۳۰۷۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱ 06 October 2016


نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز روز پنجشنبه در شهرستان ساوجبلاغ با حضور فرماندار و اعضای کمیسیون در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش ایرنا، فرماندار ساوجبلاغ بر لزوم توجه اصناف به کالای قاچاق تاکید کرد و گفت : باید فهرست یکسری کالای قاچاق به اصناف اعلام شود و برخی تولیدات داخلی شهرستان را جزء لیست خرید دستگاه های دولتی قرارداده تا ضمن خرید کالای ایرانی کمکی برای تولید داخلی شود.

ابوالقاسم پالیزگیر گفت : مسئولان شهرستان ساوجبلاغ باید در اجرای سیاست های دولت ، حمایت از تولید داخل و ممنوعیت کالاهای خارجی که تولید مشابه داخلی دارند را در دستور کار قرار داده و بیش از پیش به آن توجه کنند چرا که دولت تدبیر وامید جدیت خاصی به این موضوع دارد و پیرامون پدیده مذموم قاچاق کالا و ارز اهتمام ویژه ای داشته و طی این مدت گام های بلندی در این حوزه برداشته است.

وی در ارتباط با مبارزه با قاچاق کالا به صورت سلبی وایجابی گفت: در این زمینه درسطح شهرستان ساوجبلاغ کارهای خوبی انجام شده و توانسته ایم مقام اول دراستان را کسب کنیم.

وی گفت : ضعف کلی در بحث تعزیرات مشاهده می شود و باید بیشتر به این مهم توجه داشته باشند چرا که واردات و قاچاق کالا کمر تولیدکننده های داخلی را خم می کند و اگر نسبت به این وضعیت بی توجه باشیم اشتغالزایی کاهش یافته و بیکاری و جرائم افزایش می یابد.

فرماندار ساوجبلاغ خواستار برخورد جدی با مراکز ورود و عرضه کالاهای قاچاق به شهرستان شد.

وی گفت : آمار ها نشان می دهد هرچه بیکاری افزایش یابد جرم و جنایت هم به دنبال آن افزایش می یابد.

وی با اشاره به پیامدهای اجتماعی ، اقتصادی ، امنیتی و فرهنگی قاچاق کالا ، افزود : قاچاق کالا درحوزه اقتصادی می تواند در کوتاه مدت باعث پایین آمدن میزان اشتغال ، تضعیف تولید ملی وغیره شود.

پالیز گیرگفت : با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و دولت تدبیر وامید در خصوص اقتصاد مقاومتی اگر همت جدی در این حوزه صورت بگیرد علاوه بر اشتغالزایی و حمایت از تولید داخلی، بار سنگینی از دوش مسئولین برداشته خواهد شد.

وی گفت: با توجه به اینکه شهرستان ساوجبلاغ در مسیر ترانزیت کالا می باشد باید تمامی دستگاه ها طرح بازرسی و برخورد با مراکز عرضه کالاهای قاچاق را در دستور کار قراردهند.

وی با تاکید بر افزایش تعامل بین دستگاهی در برخورد باپدیده شوم قاچاق کالا ، اظهار داشت : با همکاری و تعامل مثبت میان دستگاه های متولی و همچنین برنامه ریزی مناسب می توان شاهد اقدامات موثر و قابل توجهی در این زمینه بود.

فرماندار ساوجبلاغ گفت : باید تدابیری اتخاذ شود تا سلامت چرخه اقتصادی در شهرستان تقویت و از قاچاق کالا و ارز پیشگیری و با حمایت از تولیدات داخلی موجبات توسعه اقتصادی و فرهنگی شهرستان فراهم آید.

وی از سامانه 124 به عنوان مجموعه ای منسجم و اطلاع رسانی مردم در حوزه کالای قاچاق نام برد وآن را بسیار مهم دانست و گفت: سامانه 124 به عنوان پل ارتباطی بین مسئولان و مردم بوده که دستگاه ها باید نسبت به معرفی این سامانه اقدام نمایند ودر صورت امکان این سامانه روی قبوض مشترکین تعبیه شود و رسیدگی به مشکلات آنان را بصورت شبانه روزی و بصورت فوریت در دستور کار قرار دهند.

پالیزگیر در ادامه از اتمام گاز رسانی به 10 شرکت تولیدی در خیابان مرغک و 4 شرکت تولیدی در خیابان عطای این شهرستان خبر داد و گفت:با انتقال گاز در این منطقه هم شاهد جلوگیری از قاچاق فراورده های سوختی و هم بهبود شرایط زیست محیطی این مناطق خواهیم بود.

وی در پایان از کاهش 8 درصدی مصرف بنزین از ابتدای سال جاری در این شهرستان خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار