مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: همایش شیرخوارگان حسینی جمعه این هفته در امامزاده سیدصدرالدین و سالن رضازاده اردبیل برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۰۶۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵ 04 October 2016

حجت‌الاسلام اکبر قیامی در گفت‌و گو با فارس در اردبیل اظهار کرد: این همایش با حضور مادران و فرزندان شیرخوار آنها در پاسداشت یاد و نام شیرخواره دشت نینوا حضرت علی اصغر(ع) برگزار می‌شود که امسال تصمیم بر این شده است تا از ساعت 9 صبح علاوه بر سالن رضازاده در امامزاده سیدصدرالدین اردبیل نیز با مشارکت هیأت رزمندگان اسلام و حضور باشکوه زنان و کودکان برگزار شود.

وی با بیان اینکه اوقاف و امورخیریه با اهداف ترویج و توسعه فرهنگ ناب حسینی امسال نیز سوگواره بصیرت عاشورایی را در 30 امامزاده و بقاع متبرکه برگزار می‌شود، گفت: اصلی‌ترین رویکرد در این زمینه توجه به مبانی معرفتی و عاشورایی بوده که امام حسین (ع) در فلسفه قیام خود آن را به خوبی تبیین کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: همایش شیرخوارگان حسینی جمعه این هفته در امامزاده سیدصدرالدین و سالن رضازاده اردبیل برگزار می‌شود.

قیامی بیان کرد: ما در قالب خیمه‌های معرفت و غرفه‌های پاسخگویی به شبهات احکام دینی، مسائل اخلاقی و ایستگاه همه واقف باشیم برنامه‌های خوبی را در قالب این سوگواره برگزار می‌کنیم، ادامه داد: ما با دعوت از کارشناسان حوزه علمیه قم و استفاده از ظرفیت مبلغان بومی تلاشمان را انجام می‌دهیم تا بزرگترین رسالتمان را در حوزه توسعه و ترویج فرهنگ حسینی به شایستگی انجام دهیم.

وی افزود: در دهه اول محرم در امامزاده‌ها و بقاع شاخص برنامه‌های متنوعی برگزار خواهد شد که 16 مهر ماه همزمان با روز جمعه 5 محرم همایش شیرخوارگان حسینی با حضور بانوان و فرزندان خردسال آنها در امامزاده سیدصدرالدین و سالن رضازاده اردبیل برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل دومین برنامه مهم پیش‌بینی شده را همایش بزرگ «احلی من العسل» با حضور نوجوانان عاشورایی در پاسداشت نام و یاد حضرت قاسم بن حسن اعلام کرد و یادآور شد: در این همایش نیز برای نوجوانان فرهنگ عاشورایی به شکل کامل تبیین و تشریح خواهد شد.

قیامی تصریح کرد: این مراسم شنبه 17 مهر ماه مصادف با 6 محرم با مشارکت سپاه حضرت عباس(ع) و آموزش و پرورش استان در محل حسینیه ثارالله برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری همایش رهروان زینبی در 23 مهر ماه همزمان با 12 محرم خبر داد و گفت: این همایش در مصلای اردبیل و همچنین امامزاده سیدصدرالدین و عبدالعزیز نیار برگزار شده و علاقه‌مندان در این برنامه و همایش معنوی حضور پیدا خواهند کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با یادآوری اینکه نماز ظهر عاشورا نیز همزمان با آخرین نماز سیدالشهدا(ع) در امامزاده شاخص اردبیل سیدصدرالدین برگزار می‌شود، اظهار کرد: ما به صورت مرتب مراسم‌ها و برنامه‌هایی را در ماه محرم در امامزاده‌ها و بقاع شاخص برگزار می‌کنیم به طوری که از سوی واقفان خیراندیش اطعام و احسان انجام می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار