کد خبر: ۳۰۵۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹ 03 October 2016

به گزارش تابناک یزد،طرح خانواده آماده در مخاطرات، بهره‌مندی از مشارکت جوانان در تدوین برنامه راهبردی هلال احمر و همچنین اقدامات انجام شده در جهت پایش طرح سلامت یار از جمله مباحثی بود که در همایش مدیران ستادی و عامل استان‌های هلال احمر مطرح شد.

دکتر سید حمید جمال‌الدینی، معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال‌احمر  در همایش مدیران ستادی و عامل استان‌های جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه ادبیات ما در آموزش همگانی، آگاه‌سازی عمومی و عبارت از توسعه دانش همگانی درباره خطر بلایا است، گفت: باید با تاکید بر سرمایه اجتماعی و مسئولیت پذیری اجتماعی در یک سیکل بنگاه‌های اجتماعی اقتصادی، این  بنگاه‌ها را مجاب به همکاری کرده و از طریق تبلیغ غیرمستقیم، بتوانیم آموزش همگانی را تبلیغ کنیم.

وی با اشاره به اینکه امسال اعتبار ستاد معاونت آموزش را کاهش داده و بیشتر اعتبار را در استانها هزینه می‌کنیم، اظهار کرد: اقدامات امسال در حوزه آموزش همگانی احصاء شده و برنامه‌های جامعی در این زمینه در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه طرح خانواده آماده در مخاطرات (خادم) یک پروژه نبوده و می تواند برنامه ملی کشور باشد، اظهار کرد: هدف اصلی طرح خادم، تغییر رفتار خانواده‌ها است که در نهایت باید به تغییر باورهای مردمی، آموزش گروه‌های اجتماعی برای ایجاد فشار یا ارزش اجتماعی، تغییر باورهای کنترلی مخاطبان، قرار گرفتن مخاطبان در مراحل مختلف، تغییر رفتار و لزوم استفاده از روش ها و ابزارهای متناسب با این مراحل برای ارتقای مخاطبان به مراحل بالاتر، مداومت آموزش ها برای جلوگیری از بازگشت افراد به مراحل قبل و توجه به نیمرخ تهدید یا خودکارآمدی افراد در طراحی و اجرای آموزش‌ها منجر شود.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه از تفویض اختیار به استان‌ها نتیجه مثبت گرفته‌ایم، تصریح کرد: از این پس همسو با طرح آمایش همه اختیارات را به استان‌ها واگذار و با اعتباربخشی و مدل جدید، الگوی جدیدی را پایه‌گذاری کرده‌ایم.

بهره‌مندی از مشارکت جوانان از محورهای اصلی در تدوین برنامه راهبردی جمعیت

در ادامه دکتر حبیبی، رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر هم در این همایش با اشاره به اینکه هم اکنون یکی از محورهای اصلی در تدوین برنامه راهبردی جمعیت، بهره مندی از مشارکت جوانان بوده است، گفت: بر این اساس برنامه سازمان جوانان هم بر محور افزایش مسئولیت‌پذیری اعضا قرار گرفته، لذا انتخابات مجامع کانون های دانشجویی و جوانان نیز در همه استان‌ها برگزار شد که به عنوان  بازوهای مشورتی برای همه مدیران عامل استانی، بسیار موثر عمل می‌کنند.

وی با اشاره به ضرورت تعامل مدیران با کانون های دانشجویی و جوانان از استان‌های اصفهان، تهران، آذربایجان شرقی و غربی و ... بابت برگزاری نشست با این استان‌ها تقدیر کرد و گفت: مجامع کشوری کانون های دانشجویی آبان ماه تشکیل خواهد شد.

رئیس سازمان جوانان با اشاره به فعالیت‌های این سازمان در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، تصریح کرد: هلال‌احمر، یکی از فراگیرترین سازمان‌هایی است که جوانان در آنها حضور دارند و طبیعی است که یکی از راه‌های پیشگیری از آسیب‌ها، توجه به فعالیت جوانان در موضوعات اجتماعی و هویت‌بخشی به آنها است.

وی با بیان اینکه سازمان جوانان مداخله قوی در حوزه پیشگیری از آسیب‌ها دارد، اظهار کرد: در این زمینه برنامه های بسیار خوبی در پیشگیری از اعتیاد انجام شده و ۵۰ هزار نفر به صورت مستقیم از این آموزش‌ها بهره‌مند شدند.

حبیبی با اشاره به اینکه کمپین نه به تصادفات جاده ای از ارزشمند ترین فعالیت های سازمان جوانان است، افزود: مسابقات فرهنگی – امدادی رفاقت مهر با ۳۰ هزار شرکت‌کننده و راهیابی ۷۰۰ تن از آنها به مراحل نهایی در سال جاری برگزار شد.

 وی طرح المپیاد آماده، برگزاری دوره‌های بین المللی متعدد از جمله پیشگیری از اعتیاد، گفت و گوی ملی بشردوستی و ... را از دیگر برنامه های اجرایی در سال جاری برشمرد.

تاکید بر بهره‌مندی از توان و ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی در امور داوطلبانه

در ادامه فرحناز رافع، رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر نیز در این همایش با تاکید بر بهره‌مندی از توان و ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی، اظهار کرد: تاکید ما این است که از اشخاص حقوقی در امور داوطلبانه استفاده بیشتری بریم.

وی با تاکید بر اینکه سازمان‌های مردم نهاد فرصت خوبی برای همکاری در فعالیت‌های داوطلبانه هستند، افزود: در این زمینه بیش از ۸۰۰ تور مشترک با سازمان‌های مردم نهاد اجرایی شده و امسال برنامه‌ریزی این است که در افزایش میزان تاب‌آوری جامعه از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد بهره بریم.

رئیس سازمان داوطلبان درباره اجرای طرح سلامت‌یار در چند بیمارستان کشور، عنوان کرد: استانهایی که هنوز این طرح را فعال نکردند، زمینه مذاکره و هماهنگی با مدیران درمان استان‌های خود را برای اجرایی کردن این طرح فراهم کنند.

بنابر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، وی با بیان اینکه طرح پایش طرح سلامت‌یار هفته آینده به اتمام می رسد، عنوان کرد: پس از پایش، اصطلاحات لازم طرح انجام می‌شود و در این زمینه باید از تلاش استان‌های گلستان و تهران برای اجرای این طرح تقدیر کرد.

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر با اشاره به برنامه‌ریزی برای اجرای سفرنامه سلامت و امید در قم، مرکزی، چهارمحال و بختیاری و یزد، اظهار کرد: همچنین اجرای طرح کاروان سلامت، به صورت بسیار موفق در استان‌ها در حال انجام است و در این زمینه باید توجه استان‌ها را به بهره‌مندی از توان روحانیون در کاروان‌های سلامت به منظور افزایش تاب‌آوری و حمایت‌های روحی – روانی مردم در حوادث احتمالی، جلب کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار