به همت بخشداری مرکزی، میراث فرهنکی و دهیاران و ساکنان منطقه سنگان، جشنواره فرهنگی انار با حضور معاون سیاسی اجتماعی استاندار و جمعی از مدیران کل و مسئولان محلی خاش برگزار شد.
کد خبر: ۳۰۵۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۷ 02 October 2016

علی اصغر جمشیدنژاد معاون سیاسی اجتماعی استاندار استان گفت: برپایی این گونه جشنواره ها قطعا در معرفی توانمندی های منطقه و بویژه محصول انار خواهد داشت.

وی اظهار داشت: انار سنگان در این استان شهرت دارد اما باید تلاش شود برند سازی و آگاهی سازی ها از وجود این محصول در سنگان بخش مرکزی خاش کشوری و جهانی شود.

وی اظهار داشت: چنانچه همه ما می دانیم و می بینیم محصولاتی مانند گل و انار و انگور و غیره در نقاط مختلف کشور و دنیا وجود دارند اما بواسطه فرهنگ سازی ها و برگزاری چنین جشنواره هایی به نام گلاب کاشان، انار ساوه و یا پسته رفسنجان شناخته می شوند.

جمشیدنژاد گفت: باید همت شود امسال آمادگی لازم را برای جذب گردشگران میلیونی در این استان داشته باشیم و این شدنی هست.

این مسئول افزود: خاش از لحاظ گردشگری، صنعتی، کشاورزی، دامداری، فرهنگی و غیره دارای ویژگی ها و برجستگی هایی می باشد که در سطح منطقه و استان و کشور کمتر شناخته شده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان هم گفت: در خاش و شهرهای بلوچستان و حوزه سیستان برنامه های فراوانی برای معرفی توانمندی های استان داریم که برگزاری جشنواره انار در سایه درخت مقدس سرو کهنسال سنگان بخش مرکزی خاش نمونه ای از این اقدامات است.

کامبیز مشتاق گوهری افزود: سرو سنگان قابلیت ثبت جهانی شدن را دارد و در آینده برنامه ریزی می شود همچنین جشنواره ای برای خود سرو سنگان گرفته شود.

محمداکبر چاکرزهی فرماندار خاش هم بیان کرد: خاش قطب مهم محصولات کشاورزی و صنعتی و گردشگری سیستان و بلوچستان بوده که مورد توجه دولت قرار دارد.

وی از متولیان برگزاری همایش فرهنگی انار در سنگان بخش مرکزی قدردانی کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار