در آستانه فرا رسیدن سال تحصیلی جدید
در آستانه فرا رسیدن سال تحصیلی جدید آیین جشن شکوفه ها امروز چهارشنبه 31 شهریور همزمان با سراسر کشور در شهرستان قصرشیرین برگزار شد و 415 نوآموز کلاس اول، ورود به مدرسه و عرصه تعلیم و تربیت را جشن گرفتند.
کد خبر: ۲۹۹۴۴۳
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵ 21 September 2016
به گزارش تابناک ایرنا، معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین در آیین جشن شکوفه ها که در دبستان تربیت این هشر با حضور دانش آموزان، والدین و مربیان برگزار شد، افزود: آموزش ، پایه توسعه و پیشرفت هر جامعه است و والدین، مربیان تربیتی و آموزشی باید با جدیت نسبت به فرهنگ آگاه سازی دانش آموزان توجه کنند.
نعمت الله نازپرورده با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به جویندگان علم و معرفت، اظهار داشت: برای کلاس اولی ها مدرسه دارای جذابیت های خاص و از طرفی آشنا شدن با محیطی فراتر از خانواده است و از این رو باید آنها را از نظر ذهنی با محیط آموزشی آشنا کرد.
وی بیان کرد: براساس آمارهای وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید یک میلیون و 300 هزار کلاس اولی و هفت میلیون و 600 هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی تحصیل می کنند که آمار قابل توجهی است.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه والدین امروزه از دانش کافی برخوردار هستند از این رو باید از دوگانگی تحصیل و شیوه آموزش در خانه و مدارس جلوگیری شود.
معاون فرماندار قصرشیرین ادامه داد: یادگیری و تحصیل از ضرورت های دین مبین اسلام است تا جایی که پیامبر اسلام (ص) اسیران را در قبال یادگیری و سودآموزی به مسلمانان آزاد می کرد و ایشان خود از بزرگ ترین آموزگاران تاریخ بشر است.
نازپرورده در ادامه به همزمانی اجرای برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: خون پاک شهیدان، انقلاب اسلامی را بیمه کرده است.وی افزود: امروزه وظیفه معلمان ، تبیین آرمان شهدا برای دانش آموزان است و مدارس بهترین ظرفیت ها برای انتقال اندیشه های شهداست.
درپایان دانش آموزان با به صدا درآمدن زنگ شکوفه ها ، سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.سه هزار و 600 دانش آموز قصرشیرینی در سال تحصیلی 95-96 در 48 مدرسه شهری و روستایی این شهرستان در176 کلاس درس تحصیل می کنند. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار