سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمانشاه :
سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمانشاه روز یکشنبه به پاره ای از مصوبات و طرح های شهری پرداخت و از شهردار کرمانشاه، به عنوان فردی توانمند یاد کرد.
کد خبر: ۲۹۷۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸ 18 September 2016
به گزاش تابناک به نقل از ایرنا، حجت الاسلام رضا زین الدین اظهار کرد: آرش رضایی، شهردار کرمانشاه با دستان خالی، ولی تلاش مضاعف، درصدد اجرایی کردن بسیاری از طرح های شهری است که همکاری با وی موجب ارتقا شهر کرمانشاه می شود.
وی با بیان اینکه درصدد اجرایی کردن پنج تقاطع غیرهم سطح در شهر هستیم، افزود: میدان امام حسین (ع)، وکیل آقا 'مادر'، میدان آزادگان و میدان امام (ره) از آن جمله است که هم اکنون اصلاح پایه های زیرگذر تقاطع غیرهم سطح امام حسین (ع) در دست اجراست که پس از اتمام، طرح بعدی آغاز می شود.
وی از افتتاح تقاطع غیرهم سطح ده مجنون کمتر از پنج ماه آینده خبر داد و افزود: با پیگیری های مستمر شهردار و همکاری شورای شهر تلاش می شود این تقاطع در 22 بهمن آینده و یا حتی کم تر از این زمان افتتاح شود.
به گفته وی، این تقاطع اکنون دارای 80 درصد پیشرفت فیزیکی است و بیش از 200 میلیارد ریال اعتبار به آن تعلق گرفته است.
** برنامه های شهرداری در راستای کنترل ترافیک 
زین الدین با اشاره به پاره ای از اقدام های شهردار کرمانشاه در راستای کاهش ترافیک شهری به یک طرفه شدن برخی خیابان های 22 بهمن و برقراری مجدد طرح زوج و فرد اشاره کرد.وی افزود: برداشتن سرعت گیرها در راستای ارتقا فرهنگ مردم برای کاهش سرعت، ایده ای است که از سوی آرش رضایی، شهردار کرمانشاه عنوان شد.
**اختصاص پنج میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی مساجد کرمانشاه 
زین الدین با اشاره به فعال شدن کانون های مساجد افزود: هم اکنون نزدیک به یکصد کانون مسجد در کرمانشاه وجود دارد که شهردار با دعوت از هیات امنا و مسوولان این مراکز با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی درصدد استمرار فعالیت این کانون هاست.
سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمانشاه اظهار کرد: در کمیسیون فرهنگی پنج میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی مساجد اختصاص یافته که به هر مسجد نزدیک به 50 میلیون ریال اختصاص می یابد.
وی افزود: این بودجه به همراه بودجه ای که هیات امنا تعیین می کنند بیشتر در اموری همچون تعمیر سرویس بهداشتی و وضوخانه ها صرف می شود تا مساجدی به روز و سامان یافته داشته باشیم.
** اجرای طرح مسجدمحوری به منظور ارتقای فرهنگ شهری
وی در خصوص طرح مسجد محوری گفت: با توجه به کمبود فضای فرهنگی در شهر کرمانشاه، شورای شهر و شهرداری تصمیم گرفت تا از مساجد با ارایه کلاس های آموزشی، فرهنگی و هنری به عنوان فضای فرهنگی و تربیتی استفاده کند.
وی اضافه کرد علاوه براین درصددیم تا در مناسبت ها، ولادت ها و شهادت های بزرگان دین به برگزاری برنامه های متعدد در این مراکز بپردازیم.
سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمانشاه با اشاره به تاکیدهای امام راحل و مقام معظم رهبری برای حضور فعال مردم در مساجد ادامه داد: اگر از مساجد به عنوان سنگر در برابر تهاجم های بیگانگان استفاده شود آن جامعه در امان می ماند.
زین الدین افزود: این طرح تاکنون در مساجدی همچون نورالحسین (ع) شاطرآباد، مسجد زارعی و برخی دیگر از مساجد حاشیه شهر اجرا شده و از سوی یگر این مقوله از سوی شهرداری و معاونت فرهنگی به صورت ویژه در دست اجراست.
زین الدین در خصوص توانمندی هیات رییسه شورای شهر به ریاست جدید این شورا نیز گفت: جواد جعفری به عنوان رییس جدید شورای شهر را فردی توانمند، ارزشی و در خط ولایت می بینم.
وی اضافه کرد: جعفری علاوه بر اینکه دارای سابقه ای درخشان در دوران هشت سال دفاع مقدس است دارای سوابق و تجارب متعددی در حوزه امور شهری است که می تواند به خدمت وی به عنوان فرماندار، مدیرکل سیاسی استانداری و فعالیت در شورا و شهرداری اشاره کرد.
شهر کرمانشاه با حدود یک میلیون نفر جمعیت دارای 15 عضو شورای اسلامی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار