استاندار سیستان وبلوچستان گفت: دستگاه های اجرایی باید توان کارشناسی و اجرایی پاسخگویی به سرمایه گذاران را ارتقاء بدهند تا متقاضیان برای ایجاد اشتغال معطل نمانند چون استان امروز به این نگاه نیاز دارد.
کد خبر: ۲۹۷۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹ 18 September 2016

"علی اوسط هاشمی" در یازدهمین نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی سیستان وبلوچستان در زاهدان تاکید کرد: مسئولیت اقتصاد مرز و ورود و خروج محصولات از مرز در محدوده اختیارات استانداری است و هر دستگاهی محدودیت ایجاد کند باید پاسخگوی دستگاه قضایی باشد چون ایستادگی در مقابل سیاست های دولت محسوب می شود.

تهیه سند اقتصاد مقاومتی استان

استاندار اعلام کرد وزیر راه و شهرسازی به عنوان جانشین دکتر جهانگیری رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی کشور در سیستان و بلوچستان انتخاب شده است و ایشان نگاه فرابخشی نسبت به تمام طرح ها در استان دارد.

وی ادامه داد: سند اقتصاد مقاومتی استان با تکیه بر ضرورتها و اولویت های سالهای 95و 96 تهیه تا در جلسه ستاد کشوری نهایی شود.

بازنگری در سند پسته

وی جامعیت بخشی به اسناد توسعه ای را در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در اولویت دانست زیرا باید بخش قابل توجهی از اسناد در عمل و اجرا نمایش داده شوند تا مردم تغییر را لمس نمایند.

هاشمی با اشاره به صادرات 55 درصد پسته ایران گفت: بخش کورین و شهرستان خاش بهترین نقطه در جهان برای تولید پسته به عنوان طلای سبز را دارد و باید سهم خودش را در میان صادر کنندگان پسته افزایش دهد.

استاندار خواستار بازنگری در سند توسعه پسته استان از سوی جهاد کشاورزی با مشارکت دانشگاهها شد.

هاشمی خاطرنشان ساخت: مناطق مستعد تولید پسته در سیستان و بلوچستان باید مورد توجه ویژه قرار گیرند زیرا این محصول دارای ارزش اقتصادی بسیار بالا و مصرف آب کمتری دارد بطوریکه قابل مقایسه با محصولات زراعی به لحاظ ارزش اقتصادی نیست.

تامین و تجهیز زیرساخت های بهداشت دام

وی اظهار داشت: دامپزشکی استان برای ایفای نقش ملی خود در تولید 50 هزار تن گوشت مورد نیاز باز ار مصرف کشور نسبت به استاندارد سازی قرنطینه ها با مشارکت بخش خصوصی اقدام نماید.

استاندار سیستان وبلوچستان گفت: این استان با وجود همجواری با دو کشور دارای آلودگی های دامی اما عاری از تب برفکی است لذا تامین و تجهیز زیرساخت های بهداشت دام با توجه به هدف گذاری جزء اولویت ها قرار بگیرد.

نماینده عالی دولت در استان خاطرنشان ساخت:20 الی 25 درصد دام وارداتی به استان باید به کشتارگاه ها منتقل شود و 70 درصد دام نیز در اختیار پرواربندی ها و دامداران قرار بگیرد.

استاندار افزود: نژاد گاو سیستانی و دشتیاری نباید تحت شعاع واردات گاو تضعیف شود بلکه باید برای پرواربندی ها و توجه به نژادهای بومی برای رسیدن به ظرفیت 50 هزار تن برنامه ریزی شود .

وی با بیان اینکه جهت گیری در تخصیص اعتبارات براساس جهش صورت گرفته در هر بخش باشد در ادامه گفت: برای دستیابی به هدف گذاری افزایش آمار شتر براساس سند توسعه این بخش، اعتبار مورد نیاز جهت تامین زیرساخت های آزمایشگاهی تخصیص یابد.

وی ادامه داد: پلاک کوبی شتر تا پایان سال انجام شود تا بازار برای صادرات شتر زنده فراهم شود.

در یازدهمین نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصادی که با دستورکار بررسی اسناد توسعه پسته، انگور و دامپزشکی برگزار شد ،پیشنهاداتی همچون ماموریت جهاد کشاورزی استان برای بررسی کشت گونه های دارای ارزش اقتصادی بالا و بازار پسند انگور یاقوتی متناسب با اقلیم منطقه، بررسی تامین آب پتروشیمی ایرانشهر با همکاری آب منطقه ای استان و سازمان صنعت ، معدن و تجارت در راستای هدف گذاری تامین آب مورد نیاز بخش صنعت و تسهیل در صدور پروانه بهداشتی به طرح پرورش ماهی در قفس مطرح شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار