استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در بدبینانه ترین حالت تا پایان خرداد ماه سال ۹۶ ، گاز وارد شبکه شهری می شود که این اتفاق موجی از شکوفایی اقتصادی و خوشحالی به دنبال دارد.
کد خبر: ۲۹۷۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۶ 18 September 2016
به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان وبلوچستان؛ مشاور وزیر نفت ، نمایندگان عضو کمیسیون انرژی مجلس و نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به منظور بررسی آخرین وضعیت پروژه گازرسانی به استان با استاندار سیستان و بلوچستان دیدار کردند.

علی اوسط هاشمی در این دیدار که صبح امروز برگزار شد گفت: در بدبینانه ترین حالت تا پایان خرداد ماه ۹۶ ،گاز وارد شبکه شهری می شود که این اتفاق موجی از شکوفایی اقتصادی ، خوشحالی و اعتقاد به کلام را در باور مردم به دنبال دارد.  وی با بیان اینکه توزیع امکانات باید بر اساس توازن منطقه ای و عدالت محوری باشد در ادامه گفت : در تعداد زیادی از استانها جشن گازرسانی به روستاها برگزار شده ولی در این استان با وجود برخورداری از ۳۷ نقطه شهری هنوز مرکز استان هم از نعمت گاز محروم است.

وی بابیان اینکه نگاه دولت تدبیر و امید به سیستان و بلوچستان متفاوت است افزود :  اختصاص یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار برای انتقال پروژه گازرسانی به استان برگرفته از همین تفاوت نگاه است.

استاندار سیستان وبلوچستان اظهار داشت: در چندین جلسه که در تهران با مسئولان وزارت نفت داشتم قول مساعد دادند گاز رسانی به سیستان و بلوچستان در اولویت است حتی اگر به قیمت تعطیل شدن تمام پروژه های شرکت گاز بیانجامد.

هاشمی گفت: با هدف سرعت بخشی به پروژه خط انتقال گاز به شهرهای استان علاوه بر دو جبهه کاری که فعالیت دارند، جبهه سوم نیز ایجاد شود تا در صورت امکان مشعل گاز در دهه فجر روشن شود.

وی افزود: یک ردیف بودجه نیز در برنامه ششم توسعه برای خط انتقال گاز به شهرهای استان اختصاص داده شود تا در پنج سال آینده شاهد شکوفایی و رونق اقتصادی در سیستان وبلوچستان باشیم.

وی گفت : پس ازانتقال گاز به زاهدان ، گاز رسانی به سیستان هم برنامه ریزی شود تا بتوانیم نگاه کشور افغانستان را در راستای اهداف اقتصادی و سرمایه گذاری در منطقه جلب نماییم.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان تاکید کرد: مردم استان از حق و حقوقی برخوردارند و نباید بیش از این در انتقال گاز به شهرهای استان تاخیر شود.

وی افزود :  پاسخ به خواستهای بحق مردم این منطقه باید به عنوان یک ضرورت ملی مورد توجه قرار گیرد.

علی اوسط هاشمی به درخواست مادر یک شهید برای انتقال گاز به استان اشاره کرد و گفت: در اولین دیدارم در سال ۹۲ با مادران شهدای استان، مادری که سه فرزند شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده بود از من درخواست کرد او را از زحمت و مشقت حمل کپسول گاز نجات بدهم و من سیستان وبلوچستان ۹۲ را در سال ۶۲ شهر کنگاور دیدم که به عنوان شهردار در آن جا مسئولیت داشتم.

وی گفت : به علت بهره مند نبودن استان از نعمت گاز هم اکنون گازوئیل نیروگاه چابهار از پالایشگاه بندرعباس تامین می شود و همچنین هزینه مالی زیادی به دو کارخانه بزرگ سیمان خاش و سیستان تحمیل می شود که باید هر چند مدت یکبار پیگیر دریافت مصوبه تفاوت قیمت مازوت با گاز ( مشابه سایر استانهای برخوردار از گاز ) برای این دو کارخانه باشیم.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد:  علیرغم ناامنی هایی که در کشورهای اطراف ما وجود دارد امنیت در استان سیستان و بلوچستان مطلوب بوده و می توانید با آرامش در هر نقطه ای حضور پیدا کنید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار