فرماندار اردبیل عنوان کرد
فرماندار اردبیل گفت: دیگر برداشت آب شرب اردبیل از کف سد یامچی انجام نمی‌شود بلکه این کار از رقوم بالادست انجام می‌شود.
کد خبر: ۲۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۸ 05 February 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جواد زنجانی در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی، خدماتی و اقتصادی شهرستان اردبیل در گرامیداشت ایام‌الله دهه‌فجر گفت: مهمترین اهدافی که دولت در مسیر توسعه روزافزون دنبال می‌کند بحث سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است که به شکل اضطراری و فوریت این کار در تحقق اقتصاد مقاومتی در حال انجام است.

وی افزود: تمام تلاش دولت و مجلس بر این است تا با جدا کردن اعتبارات کشور از محل بودجه نفت بتواند با راهکارهای اقتصاد مقاومتی اهداف مورد نظر را تحقق و عینیت ببخشد.

رئیس شورای اداری شهرستان اردبیل یادآور شد: در چنین وضعیتی با توجه به اینکه 40 درصد جمعیت استان اردبیل در شهر اردبیل و 48 درصد نیز در این شهرستان سکونت دارند تلاش برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های خدماتی و عمرانی است که قطعا می‌تواند یک رویکرد متفاوت باشد.

زنجانی یکی از دغدغه‌های مردم شهر اردبیل را دغدغه آب شرب اعلام کرد و گفت: به دلیل استفاده ناصحیح از منابع آب زیرزمینی ما شاهد به حداقل رسیدن ظرفیت منابع زیرزمینی ‌به ویژه چاه‌ها هستیم به طوری که از 30 تا 40 چاه فعال در حال حاضر تنها 10 دهنه فعال است که با کمترین ظرفیت مشغول فعالیت هستند.

این مسئول عنوان کرد: در دولت گذشته سد یامچی با هدف بهره‌برداری کشاورزی احداث شده که 90 میلیون مترمکعب باید برداشت آب انجام می‌شد اما این سد کشاورزی به سدی تبدیل شده که در تامین آب شرب اردبیل فعال است.

فرماندار اردبیل ادامه داد: برخلاف سال‌های گذشته برداشت آب از سطح سد انجام نمی‌شود بلکه از یک رقوم بالادست این برداشت انجام شده به طوری که با تجهیز امکانات و برج آبگیر انتظار می‌رود در فصل گرما برداشت آب از پشت سد انجام شود.

زنجانی تصریح کرد: برای اجرای این پروژه بیش از 10 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و 35 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام می‌شود و سال آینده این پروژه از ردیف اعتباری مستقل برخوردار خواهد شد.

وی گفت: بالاترین مصرف آب شهرستان اردبیل در بخش کشاورزی است که سعی بر اصلاح سیستم آبیاری در دشت اردبیل است که سه هزار میلیارد تومان از طریق منابع آب مرزی و دشت اردبیل برای پروژه‌های حوزه کشاورزی اختصاص می‌یابد.

رئیس شورای اداری شهرستان اردبیل ضرورت تغییر سیستم آبیاری را عنوان کرد و ادامه داد: با این تغییر دو سوم در مصرف آب صرفه‌جویی شده و امکان توسعه اراضی پایین دست اتفاق می‌افتد به طوری که 15 هزار هکتار اراضی پایین دست سد پیله‌سحران و یامچی از مزایای آن استفاده خواهند کرد.

498 پروژه عمرانی و اقتصادی در اردبیل در حال اجراست

زنجانی به افزایش اعتبارات مرکز استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته تنها 12 میلیارد تومان تخصیص منابع انجام شده در حالی که به دنبال سفر رئیس جمهور به اردبیل این منابع اعتباری چندین برابر افزایش یافته و امکان بهره‌برداری و تحرک‌بخشی به پروژه‌های نیمه‌تمام فراهم آمده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در سوم خرداد با 49 میلیارد تومان اعتبار، هفته دولت با 146 میلیارد تومان و دهه فجر نیز 154 پروژه با 176 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: در سال‌جاری در مجموع 346 پروژه سرمایه‌گذاری با 329 میلیارد تومان در شهرستان اردبیل اجرا شده که بهره‌برداری از آن‌ها آغاز شده است.

فرماندار اردبیل آبرسانی به 45 روستا را به همراه اجرای پروژه‌های آموزشی عمرانی و خدماتی یادآور شد و عنوان کرد: در حال حاضر 498 پروژه در شهرستان اردبیل با سرمایه‌گذاری 128 میلیارد تومان در حال اجراست که این رقم اعتباری 10 برابر سال گذشته است.

400 میلیون یورو سرمایه گذاری در واحد بخار نیروگاه اردبیل 

رئیس شورای برنامه‌ریزی شهرستان اردبیل به عمده پروژه‌های اقتصادی و اشتغالزا در مرکز استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل فعال است و برای راه‌اندازی بخش بخار آن 400 میلیون یورو سرمایه‌گذاری می‌شود.

زنجانی ادامه داد: در این مجموعه بزرگ اقتصادی بیش از یک‌هزار فرصت شغلی برای بیکاران منطقه فراهم شده و 500 مگاوات تولید برق نیز به مجموعه تولیدات انرژی استان افزوده می‌شود.

به گزارش فارس از اردبیل، وی کلنگ‌زنی واحد فرآورده‌های نفتی را یکی از پروژه‌های سرمایه‌گذاری عظیم عنوان کرد و گفت: با اختصاص 2 میلیون لیتر نفت از طریق خط لوله انتقالی به اردبیل خوراک این مجتمع تامین شده و این واحد برای 700 نفر نیز اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار