به گزارش تابناک؛
دومین جلسه گردهمایی؛شهرداران استان کرمانشاه؛باحضورحاج،ماموستا قادرقادری؛امام جمعه شهرپاوه،پرویز ایده پورفرماندارشهرستان پاوه،مهندس،مجتبی نیک کردارمعاون هماهنگی،امور عمرانی استانداری کرمانشاه،مهندس هاشمی؛مدیرکل،دفترشهری استانداری،مهدی رضیئی مدیرکل،دفترفنی استانداری،شهرداران استان کرمانشاه واعضای شورای اسلامی؛شهرپاوه برگزار شد.
کد خبر: ۲۹۱۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷ 05 September 2016







به گزارش خبرنگارتابناک درپاوه،امام،جمعه پاوه؛درهمایش شهرداران استان کرمانشاه که در پاوه برگزار شد؛خطاب به شهرداران؛مدعو،گفت:سعی کنیددرشهرهایی که تشریف دارید.کار و فعالیت جدی انجام دهیدزیراکارهای،شهرداران؛درمعرفی چهره شهرهابه،مهمانان و توریستها مهم واساسی است.
حاج ماموستاملاقادرقادری؛درادامه سخنانش خطاب به آقای مهندس نیک کردارگفت:خدمت در اورامانات۳بعدی؛است.
بعداول؛ملی،ووظیفه کاری به عنوان یک ایرانی؛بعددوم؛بعداهل سنت منطقه،تابه،دیگران گفته شودکه،خدمت جمهوری اسلامی به اهل سنت بدون تبعیض است.بعدسوم؛خدمت به ملت کرد؛وآن پیامی،داردکه،جمهوری اسلامی به ملت شریف؛کرددلسوزانه؛دارد.خدمت می کند.
فرماندار شهرستان پاوه؛درابتدای سخنان،خودبه تبادل تجارب،شهرداران استان،اشاره کردو گفت:شهرپاوه رابه؛عنوان شهرتفاوتهامعرفی می کنم.شهر پله کانی ایران،شهری ماندگار با که‌لیان ها(محلات)قدیمی،شهر بدون پارکینگ که ماشین هایش 24 ساعت؛شبانه روز،درخیابان هاپارک؛هستند!زیباترازهمه،این تعاریف،شهر پاوه شهر بدون سرقت؛است.
ایده پوراضافه،کرد:پاوه،شهروفاداری وشهرشهیدان،است.ومن،مقدم،شمارابه این،شهرمتفاوت گرامی،می دارم.
وی گفت:درکتاب؛موج سوم(آلوین تافلر)به این،موضوع اشاره شده،است.که،دیگرمردم،اززندگی هاوصنایع ماشینی؛خسته شده اند.وعلاقمندهستندکه؛به،زندگیهای سنتی،خویش بازگردند.و از متریال های،سنتی؛درزندگی روزمره،استفاده کنند.شایدواقعااین گونه،است. ومادرمیان تضادها قرار گرفته ایم.
ایده پوردرارتباط با چالش های مدیریتی گفت:مدیریت چالش هاومسائل دیگرمدیریت نیست، بلکه هنراست.هنری که بایدشهرداران ازآن،برخوردارباشند.
وی گفت:بایدمیان قانونپذیری و قانونگریزی پلی زده شود.بایدفرهنگ سازی هاازیک نقطه صفر فرهنگی،شروع شده وتاساختن،ساختمان هاو ...ادامه؛پیداکند.
ایده پوردرارتباط،باحوزه؛حفاظت ازمنابع زیستی ومحیط زیست؛گفت:درشهرستان پاوه انقلاب دانایی اتفاق افتاده است.اگر امسال مردم شهرستان و انجمن های مردم نهاد به عنوان حافظان محیط زیستی عمل نمی کردند.وبه یاری محیط زیست شهرستان نمی آمدند،دولت در ارتباط آتش سوزی ها دولت ممکن بودعاجزبماند.و این به آن معنی است.که درخانواده های سطح شهرستان طرفداران محیط زیستی زیادی داریم. البته راه دوری نیست اگر میان همه شهروندان نیزبه این نقطه،ازدانایی، برسیم.
فرماندارشهرستان پاوه،ازقدمت شهرداری ها و قوانین سخن به میان آوردوگفت:بیش از115 سال از تصویب قانون شهرداری ها یا همان بلدیه ها می گذرد،اما متاسفانه هنوز هم با ساخت و سازها مشکل داریم.من به عنوان خادم وزارت کشور انتظار راهکار و ارائه هنری را در این تنگناهای پیش رو دارم.
در پایان سخنان خود پرویز ایده پور توپوگرافی صحبت از خشن و نیمه خشن شهرستان پاوه را پیش کشید و گفت: با این فضا و توپوگرافی باید گفت هنر شهرداری ها و مردمانش است اگر در این شیب های بسیار تند وخشن ساخت و سازی صورت می گیرد.البته در شهرهای شهرستان ساخت و سازها بسیار کم شده است و این قضیه در روستاها برعکس است و شاید نزدیک صد در صد در ساخت و ساز روستاها پیشرفت و رشد داشته ایم.
پس از سخنان فرماندار شهرستان پاوه، مجتبی نیک کردارمعاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت:بسیارخرسندیم که به شهر زیبا با فرهنگ و مومن پاوه آمدیم.از امام جمعه پاوه که با صحبت های عالمانه خودشان که بسیار اهل مطالعه و صاحب نظر هستند،کمال تشکر را دارم.
همچنین سخنان خوب جناب ایده پور نیز متشکرم.وی درادامه گفت:باسخنان،جناب ماموستا قادری هم عقیده هستم.که شهردار مردمی ترین مسئول در نظام است.
شهردار بیشتر از همه با مردم سرو کار دارد و به همین جهت است که به شهرداران استان می گویم که:مردم- مردم- مردم و این سه بار مردم گفتن من به این معنی است که باید فرهنگ سازی کنید.برای مردم،حقوق و تکالیف آنان را بدهید و اعتماد سازی کنید.باید اعتمادسازی را در راس کارها قرار دهید.مشارکت به حمدالله در شهرداری ها بالاست و اگر توانستیدفرهنگ سازی و اعتماد سازی کنیدومردم را به میدان بیاورید.آن موقع موفق خواهید بود.زیرا با مشارکت مردم شهرداری ها نیز اداره می شوند.
نیک کردار خطاب به شهرداران استان گفت: ما باید انضباط تشکیلاتی را برقرار کنیم.چارت جدید شهرداری ها باید در جاهای خالی از نیروهای موجه درخواست نیرو کند.شهرداری باید انضباط هزینه ای داشته باشدو در نهایت برنامه ریزی و اولویت بندی برای مدیریت داشته باشید.پس سه نوع انضباط تشکیلاتی، مالی و مدیریتی را باید در راس کارها قرار دهید.
مجتبی نیک کردار در پایان سخنانش به خصوصیات شهر خوب اشاره کردوگفت:شهر خوب یعنی شهری که ایمن، سالم، سبز،بافرهنگ، زیبا و مرفه و ایمن باشد.
پس از سخنان مجتبی نیک کردار،شیرزاد صفری رییس شورای اسلامی شهر پاوه سخنران گردهمایی شدو پس از خوش آمدگویی به حضار گفت:شهر پاوه شهر شهید چمران و قدمگاه شهیدان 8 سال دفاع مقدس است، اما هنوز نیز زخم هایی از این جنگ تحمیلی بر تن دارد.محرومیت های به جا مانده از این جنگ هنوز هم وجود دارد.البته افزایش جمعیت، توپوگرافی منطقه و این محرومیت ها اجازه خدمت رسانی بیشتر به مردم شهرستان را نداده است.امیدواریم افق جدیدی با توجه به بعد مسافت با مرکز استان و کوهستانی بودن گشوده شود.از طرف خودم و همکارانم از شما دعوت می کنم.از محلات محروم و مشکلات مردم بیشتر آشنا شوید.
صفری در پایان سخنانش از نماینده پاوه و اورامانات، امام جمعه شهرستان،فرماندار محترم و سایر مسئولین برای ایجاد امنیت پایداری که در شهرستان وجود دارد تشکر کرد.در ادامه گردهمایی علی محمد میری شهردار شهر پاوه به ایراد سخنرانی پرداخت و پس از خوش آمد گویی و تشکر از حضار عملکرد شهرداری و شورای شهر پاوه را با ارائه مستندات و آمار برای حضار و شهرداران تشریح کرد. وی گفت:جمعیت شهر پاوه 28902 نفر است.برای این جمعیت شهری و البته شهرها و روستاهای دیگر سطح شهرستان هیچ کشتارگاه صنعتی وجود ندارد و متاسفانه کشتارگاه ها به صورت سنتی هستند. البته برای شهرداری احداث و راه اندازی یک کشتارگاه صنعتی به صرفه نیست.
میری در ادامه صحبت ها به تاکسی های فرسوده سطح شهر اشاره کرد و گفت: 200 دستگاه تاکسی فعال در سطح شهر پاوه داریم که متاسفانه 72 دستگاه از آنها پیکان و فرسوده می باشند.
شهردار پاوه در ارتباط با مشکلات شهرداری پاوه به خرید نکردن اداره راه و شهرسازی از کارخانه آسفالت شهرداری پاوه اشاره کرد و گفت: متاسفانه سیاست جدید وزارت راه و شهرسازی بر این مبنا است که با بخش خصوصی و با کارخانه هایی که گواهینامه فنی دارند قرارداد ببندند. این در حالی است که کارخانه آسفالت ما کیفیت لازم را دارد و تنها منبع درآمد شهرداری است.این کار باعث کاهش و نابودی کارخانه آسفالت پاوه شده است.
در ادامه صحبت ها میری گفت: باتوجه به پرسشنامه های میدانی که یکی از دانشجویان ارشد در سطح شهر پاوه بصورت میدانی جمع آوری کرده است، میزان رضایتمندی شهروندان شهر پاوه از ارائه خدمات شهرداری بیش از 74 درصد بوده است.
میری تعداد کارکنان شهرداری پاوه را 135 نفر در مجموع اعلام کرد و گفت: شهرداری پاوه در سال 1338 شروع به فعالیت کرده است. 
وی؛درپایان به مبحث الحاق روستاهای شهرستان پاوه اشاره کردوگفت: در واقع روستاهای نزدیک و همجوار پاوه به پاوه الحاق شده اند و هزینه های شهروندی را پرداخت می کنند اما هنوز به پاوه الحاق نشده اند.
مهدی رضیئی مدیرکل دفتر فنی استانداری در ادامه این گردهمایی گفت: از شهرداران انتظار داریم توافقات خود را منطقی اصلاح کنند.ما دنبال ارائه خدمت هستیم.
وی درارتباط با بحث ساخت و سازهای غیر مجاز گفت: ما به این باور رسیده ایم که دیگر کنترل های فیزیکی نمی تواند از ساخت و سازهای غیر مجاز جلوگیری کند و باید دنبال و راهکاری جدید باشیم. باید هزینه های تخلفات را به گونه ای افزایش دهیم که برای متخلفان به صرفه نباشد که ساخت و ساز غیر مجاز انجام دهند.
رضیئی گفت:با همکاران شهرداری برای اینکه بتوانیم طرح ها را عملیاتی کنیم، توافقات خوبی انجام داده ایم. بیش از 80 درصد اراضی را آزاد کرده ایم و امیدواریم شهرداری های ما در چند سال آینده مشکلی برای تامین زمین نداشته باشند.
مدیرکل دفتر فنی استانداری گفت: واقعیت امر این است که پروژه هایی که در شهرداری ها اجرا می شوند کیفیت زیادی ندارند. از میانگین کیفیت اجرایی سطح استان کمتر است و این اتفاق خوبی نیست.
وی در ادامه گفت:ساخت و سازهای خلاف در حریم شهرها مشکل ساز شده است. شهرداری ها حریم شهر را جزء شهر نمی دانند و روستاهای نزدیک شهرها در مواردی از شهرها نیز بزرگ تر شده اند. باید ساخت و سازها کنترل شوند. در این زمینه ها باید شهرداری ها ورود پیدا کنند.
پس از سخنان رضیئی،معصومه حسنی خوانساری مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه سخنانش را با ارائه آمارهایی ازشهرداری ها و کمک های شهرداری های سطح استان با کتابخانه های عمومی آغاز کرد. وی گفت: تعداد 94 باب کتابخانه در سطح استان کرمانشاه وجود دارند که 77 باب از آنها بصورت هیئت امنایی و 17 باب دیگر بصورت مشارکتی همراه با سازمان ها اداره می شوند.
خوانساری ادامه داد: یک میلیون جلد کتاب در سطح استان و در کتابخانه های عمومی وجود دارد که متاسفانه این تعداد به اندازه جمعیت استان نیست و متاسفانه برای هر دو نفر یک جلد موجود است که سه و نیم جلد برای هر نفر کم داریم.فضایی که برای هر صد نفر وجودداردباید 8 متر باشد که متاسفانه دراستان کرمانشاه1متر و هشت سانتی متر به ازای هر شخص است.
وی تعداد اعضای فعال کتابخانه ها را 48694 نفر خواند و گفت: 214 نفر پرسنل در کتابخانه های عمومی سطح استان فعال می باشند که 89 نفر از این تعداد خانم می باشند.
سپس؛خوانساری به ماده های 6-17 و 64 قوانین مرتبط با نیم درصد شهرداری ها اشاره کرد و گفت:برخی از شهرداری های سطح استان به طور کامل مطالبات خود را به نهاد کتابخانه های شهر و استان پرداخت نکرده اند.
درمیان شهرداری ها شهرداری سرپل ذهاب بیشترین پرداخت را داشته است که نشان از فرهنگ دوستی این ارگان دارد.
وی در پایان گفت:امیدواریم کرمانشاه به مرکزی برای رخدادهای فرهنگی تبدیل شود و از شهرداری ها توقع داریم، نهاد کتابخانه ها را به مکانی برای ایجاد برنامه های فرهنگی تبدیل کنند.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار