استاندار ایلام گفت: روستاییان استان ایلام از ظرفیت ها، قابلیت و استعدادهای بالفعل زیادی برخوردارند که باید این توانایی ها بالقوه شود.
کد خبر: ۲۹۰۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۲ 04 September 2016
سردار سید صادق حسینی عصر یکشنبه در نشست قرارگاه پیشرفت و آبادانی مناطق محروم استان ایلام اظهار کرد: قرار است با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال جاری 100 دهستان در کل کشور به زیر طرح های توسعه ای مناطق محروم درآیند که سهم استان ایلام نیز در این طرح سه دهستان است.

وی با بیان اینکه این دهستان ها شامل آب انار آبدانان، چم زی ملکشاهی و بردی دهلران است، افزود: برای اجرای طرح های توسعه ای در هر یک از این دهستان ها 140 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که 30 میلیارد ریال آن برای زیرساخت ها و 100 میلیارد ریال نیز در قالب تسهیلات و برای اجرای طرح های اقتصاد مقامتی و اشتغالزایی است.

سردار حسینی تاکید کرد: روستاهای هدف در این دهستان ها پایلوت هستند که در پایان طرح بعنوان مناطق توسعه یافته و الگوی ایرانی اسلامی معرفی می شوند و با اجرای موفقیت آمیز طرح در این روستاها این برنامه در دیگر مناطق روستایی استان هم اجرا می شود.

وی گفت: طرح توسعه روستاهای مناطق محروم با محوریت عمرانی و زیرساخت، بهداشت و درمان، اقتصاد مقاومتی و اشتغال و همچنین محور برنامه های فرهنگی و اجتماعی در این دهستان ها اجرا می شود.

سردار حسینی اضافه کرد: برای اجرای هر چه بهتر و با کیفیت تر طرح باید ظرفیت ها، نقاط ضعف و قوت این دهستان ها به صورت کارشناسی شده و دقیق بررسی و اعلام شود تا در فرایند اقدام های عمرانی و فرهنگی خلل و مشکلی پیش نیاید.
وی با اشاره به تشکیل تعاونی ها در این دهستان ها با مشارکت اهالی روستاها یادآور شد: مقرر شده که به هر تعاونی مبلغ 2 میلیارد ریال تسهیلات با سود صفر درصد پرداخت می شود.
به گفته وی، البته باید در صورت امکان از منابع مالی استان هم بهره گیری کرد هر چند طبق برنامه ریزی های بعمل آمده قرارگاه خاتم(ص) در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته ورود می کند.

وی اظهار کرد: ایجاد توسعه و اشتغال پایدار با هدف کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها یا دیگر استان ها است که با مشورت و اعلام نیاز خود این روستاییان انجام می پذیرد.

استاندار ایلام هم در این نشست گفت: روستاییان استان ایلام از ظرفیت ها، قابلیت و استعدادهای بالفعل زیادی برخوردارند که باید این توانایی ها بالقوه شود.

محمدرضا مروارید تاکید کرد: طرح توسعه روستاها با محوریت سه دهستان در شهرستان های آبدانان، دهلران و ملکشاهی برای نخستین بار با همکاری سپاه استان اجرا می شود.

وی افزود: نیازها و زیرساخت های دهستان های پایلوت در طرح توسعه پایدار روستاهای محروم باید از سوی فرمانداران و با همکاری و مشورت مردم همان روستاها بررسی و منعکس شود.

مروارید تاکید کرد: باید با ایجاد طرح های مختلفی چون کشاورزی، پرورش ماهی، پرورش قارچ، زنبورداری و بوم گردی برای کشاورزان اشتغال پایدار با صرفه اقتصادی ایجاد شود./م
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

وی یادآور شد: باید در هر یک از این دهستان ها خودروهای امدادی و عمرانی چون آمبولانس، ماشین آتش نشانی و مینی لودر در قالب بسته هایی در مرکز این دهستان ها برای شتاب بخشی به ارائه خدمات در زمان مناسب مستقر باشد.

معاون اقتصادی استاندار ایلام هم در این نشست با پیشنهاد هر روستا یک طرح اظهار کرد: در مبحث اقتصاد مقاومتی طرح پرورش ماهی در قفس و طرح های زیربنایی و زیرساخت با موضوع آب برای دهستان آب انار آبدانان باید مد نظر قرار گیرد.

حشمت الله عسگری افزود: احداث پمپاژ ایستگاه آب در زیرساخت و پرورش قارچ، زنبورداری و پرورش کبک در دهستان چم زی و ایجاد راه در محور زیرساخت و توسعه صنایع دستی در بخش اشتغال در دهستان بردی انجام گیرد.

در این نشست که در سالن نشست های استانداری ایلام برگزار شد، فرمانداران این شهرستان ها و مدیران و مسئولان دستگاه های اجرای پیشنهاد، انتقاد و نقطه نظرهای خود درباره این طرح را بیان کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار