مدیرعامل سازمان انتقال خون استان همدان از کاهش میزان خونگیری در سال‌جاری نسبت به سال گذشته در استان خبر داد.
کد خبر: ۲۸۹۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷ 03 September 2016
مدیرعامل سازمان انتقال خون استان همدان از کاهش میزان خونگیری در سال‌جاری نسبت به سال گذشته در استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر افشین محمدی، اظهار کرد: امسال 22 هزار و 892 نفر مراجعه‌کننده اهدای خون داشتیم که نسبت به مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی با اشاره به دریافت 3497 واحد خون از افرادی که برای نخستین‌بار خون اهدا کرده‌اند، افزود: به علت حساس‌پذیر شدن اهدای خون و سخت‌گیری‌ها نسبت به کسانی که برای نخستین‌بار خون اهدا می‌کنند، خونگیری نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

محمدی با بیان اینکه 27 درصد از مراجعه‌کنندگان شرایط اهدای خون را نداشتند، ادامه داد: از این تعداد مراجعه‌کننده 16 هزار و620 واحد اهدای خون داشتیم.

مدیرعامل سازمان انتقال خون استان همدان اهدای خون توسط آقایان را بیشتر از خانم‌ها اعلام کرد و یادآور شد: 96 درصد آمار اهدای خون را مردان و کمتر از 4 درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی به تبلیغات و برنامه‌هایی در رابطه با آموزش و ترغیب بانوان به انجام اهدای خون اشاره و عنوان کرد: این برنامه‌ها چندان موثر واقع نشد و خانم‌ها خود باید به این موضوع پی ببرند.

محمدی شرایط اهداکنندگان را داشتن سن 18 تا 60 سال، وزن بالای 50، فشارخون طبیعی و نداشتن سابقه بیماری خاصی به ویژه هپاتیت دانست.

وی با بیان اینکه 2 مرکز ثابت اهدای خون در همدان فعالیت می‌کند و تیم‌های سیار و مراکز موقت به شهرستان‌ها ارسال می‌شود، گفت: امسال 2 هزار واحد خون به شهرهای دیگر کشور از جمله خوزستان صادر شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار