یادواره شهدای دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) یزد با عنوان "در امتداد خط سرخ" برگزار شد.
کد خبر: ۲۸۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷ 28 April 2015
به گزارش تابناک یزد،حجت‌الاسلام روح‌الله مروتی در اولین شب یادواره شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) یزد با بیان اینکه شهادت و شهید شدن صفتی مانند کرامت است، اظهار داشت:  صفت شهادت فقط برای کسانی که در راه خدا حرکت می‌کنند به کار می‌رود.

قائم مقام نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه یزد گفت:  تمام وجود انسان از روح خدا تشکیل شده است و اگر کسی بدن خود را از روح حق خالی کند، انسانی مرده است.

مروتی با اشاره به اینکه انسان به طور ذاتی دارای صفتی خدایی است، افزود:  کسانی که حال و هوای با خدا بودن را ندارند توسط گناهان خود مریض شده‌اند.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت استغفار بعد از گناه در پیشگاه خداوند تصریح کرد:  دوای انسان بیمار معنوی استغفار از گناهان است.

مروتی با بیان اینکه شهدا کسانی هستند که دائم خود را در پیشگاه حق تعالی می‌بینند، اظهار داشت:  رسیدن به شهادت که کمال انسانی است نتیجه سالم زیستن در مسیر حق و خدا بودن است.

قائم مقام نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه یزد گفت:  توبه و استغار به دو شکل رفعی و دفعی است که انسان‌های سالم برای برگشت از گناه و جلوگیری از ارتکاب گناه به درگاه خداوند انجام می‌دهند.

روایت‌گری، مرثیه‌خوانی و قرائت زیارت عاشورا از دیگر برنامه‌های تدوین شده در یادواره "در امتداد خط سرخ" بود.

 

بیشتر بخوانید:
 
زیارت عاشورا
 
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار