کد خبر: ۲۸۵۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۸ 27 August 2016


معاون آموزش ترویج و تحقیقات وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه سرانه آب کشاورزی در کشور به شدت در حال کاهش است گفت: سهم آب کشاورزی کشور تعریف چندانی ندارد که باید در این زمینه هر چه سریعتر تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های اساسی صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، اسکندر زند ظهر امروز در کنگره ملی گیاه‌پزشکی که رد دانشگاه پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران مستقر در کرج هم اکنون نیز در حال برگزاری است اظهار داشت: با توجه به ا همیت فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان لذا در نظر داریم تعداد این شرکت‌ها را به هزار شرکت دانش‌ بنیان برسانیم.

وی ادامه داد: تامین غذا و فراهم کردن این مهم نیازمند ایجاد شرکت‌‌های دانش‌بنیان است لذا این مهم باید روند شتابانی را به خود بگیرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: توجه به بخش کشاورزی و رفع مشکلات آن از مهم‌ترین مقوله‌هایی است که باید بیش از پیش به آن پرداخته شود که متاسفانه ما آن را دست کم می‌‌گیریم.

زند گفت: کسب ثروت از طریق دانش‌بنیان امکان‌پذیر است و باید توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان را در کشور بیش از پیش مورد توجه قرار دهیم.

وی با بیان اینکه البته ما در ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان با مشکلاتی بروبرو هستیم تصریح کرد: متاسفانه هم اکنون بسیاری از تحقیقات ما در بخش‌های مختلف کشاورزی در حد مقدمه باقی می‌ماند؛‌ لذا تحقق اهداف ما در زمینه کشاورزی نیازمند توسعه تحقیق و پژوهش است.

* خودکفایی صد درصدی تولید گندم در کشور

معاون وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگر از سخنان خود به خودکفایی کشور در زمینه تولید محصول گندم اشاره کرد و بیان داشت: خوشبختانه در این زمینه به تولید صد درصدی رسیده و خودکفا شده‌ایم.

زند گفت: بر این باوریم که خودکفایی محقق نمی‌شود مگر اینکه مولفه‌های مهم کشاورزی به صورت درست مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول اظهار داشت: باید سرمایه‌های خود را در بخش کشاورزی با رونق و توسعه بیشتری همراه کنیم تا بتوانیم به اهداف مورد نظر در این زمینه دست پیدا کنیم.

زند عنوان کرد: ارائه تسهلات به بخش کشاورزی نیز باید با توسعه بیشتر همراه شود.

وی با بیان اینکه استفاده از فارغ‌التحصیلان این رشته با توسعه و تمرکز بیشتر در بخش‌های مختلف کشاورزی بسیار موثر است گفت: در بخش آموزش و مهارت در کشاورزی حوزه باسوادان 55 درصد و بی‌سوادان 45 درصد است.

زند با بیان اینکه سرانه آب کشاورزی نیز در کشور به شدت در حال کاهش است خاطرنشان کرد: سهم آب کشاورزی کشور تعریف چندانی ندارد که باید در این زمینه هر چه سریعتر تمیهدات و برنامه‌ریزی‌های اساسی صورت گیرد.

به گزارش فارس، کنگره ملی گیاه‌پزشکی به مدت چهار روز در کرج ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار