امام جمعه موقت ایلام؛
امام جمعه موقت ایلام گفت:همه دستگاه ها موظف هستند در این هفته خدمات خود در بخش های مختلف ارائه کرده و در اطلاع رسانی اقدام ها و فعالیت ها به مردم تلاش کنند.
کد خبر: ۲۸۴۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴ 26 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛حجت الاسلام شمس الله سراج در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر ایلام اظهار کرد: هفته دولت مصادف با شهادت شهیدان رجایی و باهنر و روز مبارزه با تروریسم است.
 
وی افزود: همه دستگاه ها موظف هستند در این هفته خدمات خود در بخش های مختلف ارائه کرده و در اطلاع رسانی اقدام ها و فعالیت ها به مردم تلاش کنند.
 
حجت الاسلام سراج به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع دولتمردان اشاره کرد و گفت: دولت باید به این هفت نکته که رهبر فرمودند ملزم باشند و عمل به آنها را سرلوحه کار خود قرار دهند.
 
خطیب موقت جمعه شهر ایلام یادآور شد: از جمله این نکات توجه به اقتصاد مقاومتی است چون تنها حرف زدن در این مورد کافی نیست بلکه باید این مقوله مهم به مرحله اجرا و عمل برسد.
 
وی تاکید کرد: البته در این مقوله مهم 2 قشر خطبای جمعه و بسیج سازندگی بیشتر وارد شده و به آن می پردازند و در حد توان خود کارهایی انجام می دهند که این کافی نیست چون این موضوع یک بحث تخصصی و اقتصادی است که افراد متخصص در این زمینه باید بیشتر به آن بپردازند، راهکار دهند و در کنار پذیرش نقدها و پیشنهادها، آن را عملیاتی کنند.
 
حجت الاسلام سراج گفت: باید بدانیم آیا برای عملی شدن این حرف ها و راهکارها مانعی وجود دارد و در صورت وجود، دلیل آن را جویا شویم چون همه اذعان دارند که باید فلان کار انجام شود اما عملی صورت نمی گیرد و این جای بحث دارد.
 
امام جمعه موقت ایلام افزود: نکته حائز اهمیتی که رهبر معظم انقلاب نیز به آن توجه ویژه دارند بحث سیاست خارجی است که ایشان فرمودند باید توجه کرد که طرف ما چه کسانی هستند و باید مراقب دسیسه ها و توطئه های دشمن باشیم.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید شفاف سازی شود برجام چه ثمراتی داشته است و اینکه عده ای آن را فتح الفتوح می نامند و عده ای ترکمانچای، یادآور شد: دولت باید در این مورد شفاف سازی کند تا عده ای سیاه نمایی نکنند و اثرهای مثبت و منفی آن برای همه روشن شود.
 
وی با اشاره به اینکه در سیاست خارجی اعتماد به دشمن غلط است و برخی کارها سیاسی و برخ نیز سیاسی کاری است، خواستار توجه دولتمردان به توصیه های رهبر معظم انقلاب و عدم اعتماد به دشمنان شد.
 
حجت الاسلام سراج از دیگر نکات حائز اهمیت امروز جامعه را بحث فضای مجازی اعلام کرد و گفت: کشور ما با داشتن تخصص و پیشرفت در زمینه های مختلف از جمله پرتاپ ماهواره و تولید موشک های قاره پیما و توسعه چشمگیر در صنایع هوا فضا، متاسفانه شبکه مجازی بومی ندارد و این امر باعث شده تا اطلاعات 30 میلیون کاربر ایرانی فعال در فضای مجازی در خارج از کشور ثبت و مشاهده شود.
 
وی همچنین با تبریک فرا رسیدن روز کارمند تاکید کرد: عده ای معتقدند با حقوق کارمندی و شرایط اقتصادی جامعه هیچ خانواده ای نمی تواند زندگی کند.
 
وی با بیان اینکه اگر خط فقر 30 میلیون ریال است چطور می توان با حقوق های کمتر از این هزینه های زندگی را تامین کرد، افزود: باید با حاشیه سازی ها و بزرگ نمایی ها مقابله کرد چون روحیه زندگی را کاهش می دهد.
 
وی به برگزاری کنسرت موسیقی در شهرهای مختلف هم اشاره کرد و گفت: چرا در یک شهر برگزاری کنسرت موسیقی حرام و در شهر دیگر حلال است اگر قانون است باید همه جا یکسان باشد و همه از بیانات مراجع تقلید پیروی کنند.
 
حجت الاسلام سراج اظهار کرد: فرهنگ ما باید طوری نهادینه شود که خود مردم به حرمت ائمه و امام هشتم شیعیان بخواهند کنسرت برگزار نشود بنابراین دولت نباید برگزاری این برنامه ها را در یک شهر ممنوع کند.
 
وی با تاکید بر اینکه دولت باید برای شادی و نشاط مردم تلاش کند، افزود: مردم گناهی ندارند اگر بخواهند بجای استفاده از برنامه های مبتذل ماهواره از موسیقی حلال بهره ببرند، دولت باید تلاش کند در کنار آن آسیبی به جامعه و مردم وارد نشود چون سلامت روحی مردم هم در اجرای این برنامه ها باید در نظر گرفته شود./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار