مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام گفت:حدود 85 هزار تن از گندم معمولی خریداری شده به مصرف داخلی استان می رسد و مابقی گندم ها به عنوان مازاد به دیگر استان های کشور ارسال می شود.
کد خبر: ۲۸۲۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰ 22 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛کامران سلیمان پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: 390 میلیارد ریال دیگر معادل 10 درصد از پرداختی ها و مطالبه کشاورزان استان نیز به تعویق افتاده که در حال رایزنی و تلاش برای پرداخت باقیمانده بهای کشاورزان در سریع ترین زمان هستیم.

وی افزود: با پایان یافتن فصل خرید در مجموع 265 هزار تن گندم معمولی و دروم از کشاورزان ایلامی به صورت تضمینی خریداری شد که از این مقدار خرید 198 هزارتن گندم معمولی و 67 هزار تن نیز گندم دورم است و از20 فروردین تا اواخر خردادماه روند خرید تضمینی گندم استان به طول انجامید.

سلیمان پور یادآور شد: حدود 85 هزار تن از گندم معمولی خریداری شده به مصرف داخلی استان می رسد و مابقی گندم ها به عنوان مازاد به دیگر استان های کشور ارسال می شود.

وی اظهار کرد: شرکت غله و خدمات بازرگانی استان ایلام دارای هشت سیلو و مرکز خرید با گنجایش ظرفیت 210 هزار تن است که برای ذخیره سازی مناسب، گندم های از قبل ذخیره شده به تدریج به استان های دیگر صادر می شود.

سلیمان پور افزود: سال گذشته 150 هزار تن گندم از کشاورزان ایلامی خریداری شده که امسال در مقایسه با سال گذشته 70 درصد افزایش خرید داشته ایم.

مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام هم گفت: این اداره کل به عنوان مباشرخرید شرکت غله استان مقدار 171 هزار تن گندم از کشاورزان خریده است.

تیمور ناصری یادآور شد: همچنین در مدت خرید اداره کل تعاون روستایی استان ایلام 30 مرکز خرید گندم در اختیار شرکت غله و خدمات بازرگانی استان قرار داد.
125 هزار هکتار از اراضی استان ایلام در سال زراعی جاری زیر کشت گندم رفته بود که از این مقدار، 44 هزار هکتار اراضی آبی و 81 هزار هکتار آن اراضی دیم است./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار