معاون توانبخشی بهزیستی استان یزد با اشاره توزیع وسایل توانبخشی نابینایی از طریق جامعه نابینایان در استان یزد گفت: امسال نیز توزیع وسایل توانبخشی ویژه معلولان را به جامعه معلولان استان سپرده‌ایم.
کد خبر: ۲۸۱۰۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸ 20 August 2016

به گزارش تابناک یزدمحمدحسین غنیمت  در نشست هم‌اندیشی معاونین توانبخشی و کارشناسان توانپزشکی منطقه 6 بهزیستی کشور با اشاره به اینکه وسایل کمک توانبخشی علاوه بر توانبخشی جسمی، توانبخشی اجتماعی را برای معلول به همراه دارد، اظهار داشت: وسایل کمک توانبخشی راهی برای توانمندسازی فعال معلولان است.

وی عنوان کرد: در صورت به کارگیری مناسب و به موقع وسایل و تجهیزات کمکی، کیفیت زندگی این افراد به نحو بارزی ارتقاء یافته و به عبارتی دیگر توانبخشی آنان پویا و توسعه یافته خواهد بود.

غنیمت با اشاره به ارزیابی، انتخاب و ارائه وسایل کمک توانبخشی ویژه معلولان بیان کرد: استفاده از وسایل کمکی در انجام مستقل وظایف و نقش‌های معلولان در زندگی فردی و اجتماعی و ارتقاء سطح کیفیت آن تاثیر بسزایی دارد.

معاون توانبخشی بهزیستی استان یزد در مورد فرایند تامین وسایل کمک توانبخشی ویژه معلولان عنوان کرد: سازمان بهزیستی بر اساس دستورالعمل‌های جاری خود پس از بررسی نیازهای افراد معلول در گروه‌های مختلف و طی فرآیند تعیین شده در کمیته تخصصی استان اقدام به تامین و توزیع وسایل و تجهیزات کمکی توانبخشی اعم از سخت‌افزار و نرم‌افزارهای موجود می‌کند.

وی با اشاره توزیع وسایل نابینایی را از طریق جامعه نابینایان در استان یزد گفت: امسال نیز توزیع وسایل توانبخشی ویژه معلولان را به جامعه معلولان استان سپرده‌ایم.

به گزارش فارس، نشست هم‌اندیشی معاونین توانبخشی و کارشناسان توانپزشکی منطقه شش کشور با حضور استان‌های اصفهان، کهکیلویه و بویراحمد، مرکزی و لرستان به میزبانی استان یزد برگزار شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار