کد خبر: ۲۷۸۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸ 16 August 2016

مدير كل ثبت احوال استان سيستان و بلوچستان گفت: طي چهار ماهه نخست امسال تعداد 31201 جلد شناسنامه مكانيزه بالاي 15 سال تعويض به مردم تحویل داده شده است.

رضا راحت دهمرده در گفت و گو با ایسنا_ منطقه سیستان وبلوچستان اظهار کرد: تعویض شناسنامه به منظور تحقق فرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص اتقان اسناد هويتي مردم و در راستاي تحقق اهداف سازمان ثبت احوال كشور انجام می شود.

دهمرده عنوان داشت: از مجموع ۳۱هزار و۲۰۱ جلد شناسنامه صادر شده تعداد ۲۸هزار و۲۱۲ جلد شناسنامه مکانیزه به دلایل عکسدار کردن، تغییرات سجلی و شناسنامه های فرسوده بوده و تعداد ۲هزار و۹۸۹ جلد شناسنامه مکانیزه المثنی صادر شده است.

وی همچنین افزود: هیچ گونه طرح فراخوانی و الزامی جهت تعویض شناسنامه ها وجود ندارد تعویض آن برای کسانی که می خواهند در شناسنامه خود تغییر ایجاد کنند یا برای عکس دار کردن مراجعه می کنند انجام می شود.

دهمرده در خصوص عکسدار کردن شناسنامه گفت: طبق قانون شناسنامه افراد از سن 15سال به بعد عکسدار میشود و این متقاضیان باید مدارک معتبر عکسدار از قبیل گواهی اشتغال به تحصیل از مدرسه، گذرنامه یا کارت پایان خدمت خود را به همراه یک قطعه عکس به ثبت احوال ارائه کنند که نسبت به عکسدار کردن شناسنامه آنان اقدام شود.

وی در پایان گفت: کارمندان دولت با ارائه کارت شناسایی اداری خود و کسبه با ارائه جواز کسب در محل اداره می توانند نسبت به تایید هویت بستگان خود اقدام کنند در غیر اینصورت از طریق مراجع انتظامی نسبت به تایید هویت آن اقدام خواهد شد .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار