طرح مشترک امور بانوان و دانشگاه الزهرا با عنوان "عوامل تاثیرگذار نگرش طلاق در خانم‌های ۱۵ تا ۶۵ سال ساکن شهر قم" آغاز شد که اکنون در مرحله بررسی و جمع‌آوری داده‌ها قرار دارد.
کد خبر: ۲۷۸۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۱ 15 August 2016
به گزارش تابناک قم، کارگروه زنان و خانواده ظهر امروز با حضور مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی، مدیر کل سازمان بهزیستی، مدیرکل زندان‌های استان، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، و نمایندگانی از سازمان مدیریت و برنامه ریزی، دادگستری، شورای شهر، قوه قضائیه و آموزش و پرورش در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد.

معصومه ظهیری مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری قم در این مراسم اظهار داشت: سال گذشته طرح مشترک امور بانوان و دانشگاه الزهرا با عنوان "عوامل تاثیرگذار نگرش طلاق در خانم‌های 15 تا 65 سال ساکن شهر قم" آغاز شد که اکنون در مرحله بررسی و جمع‌آوری داده‌ها قرار دارد.

ظهیری با تاکید بر اینکه تحلیل داده‌ها در کاهش یا متوقف ساختن روند صعودی طلاق در استان تاثیرگذار است، افزود: بررسی علل طلاق به‌عنوان یکی از معضلات اساسی استان و با رویکرد کاهش آمار طلاق، آموزش و پیشگیری از آن در دستور کار امور بانوان و خانواده قرار دارد که در این راستا به همکاری سایر نهادها نیازمند است.

وی با اشاره به عوامل مؤثر در فراوانی طلاق، بیان کرد: افزایش انتظارات بانوان، نگرش زنان به کارکردهای خانواده، ارزش‌های مذهبی و اخلاقی خانواده، شبکه حمایتی خانواده، وضع اقتصادی خانواده، اختلاف سطح خانواده‌های زوجین، استفاده از فضای مجازی، اختلاف سلیقه و عقاید زوجین از مهم‌ترین عوامل مؤثر در افزایش آمار طلاق هستند.

مدیرامور بانوان و خانواده استانداری به تشریح طرح پرداخت و گفت: آموزش قبل از ازدواج شامل 9 جلسه آموزش خانواده، دو جلسه آموزش امداد و یک جلسه آموزش راه‌های پیشگیری از اعتیاد است که در 40 پایگاه شهری و 20 پایگاه روستایی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام عباس اسکندری مدیر‌کل تبلیغات اسلامی قم نیز در این مراسم اظهار داشت: رسانه ملی باید در راستای کاهش طلاق اهتمام کرده و سریال‌ها و برنامه‌های زنده را به این سمت سوق دهد نه اینکه طلاق را امری عادی تلقی کند.

اسکندری با تاکید بر اینکه اهل بیت (ع) اسوه زندگی سالم هستند، افزود: رسانه ملی در مناسبت‌های مذهبی به معرفی شخصیت‌های برجسته اسلام و اهل بیت (ع) از طریق ساخت فیلم و مستند بپردازد.

وی اخلاق را از ارکان اصلی استحکام خانواده برشمرد و تصریح کرد: توجه به مقوله اخلاق و ترویج مبانی اخلاقی سبب استحکام و انسجام خانواده و جامعه می‌شود.

حجت‌الاسلام سید علی تهامی مدیر کل زندان‌های استان قم نیز در این مراسم اظهار داشت: صبر و شکیبایی بانوان زندانیان در حفظ حریم خانواده از مسائل مهمی است که باید مورد توجه واقع شده و با تهیه مستند به ترویج آن اهتمام نمود.

تهامی با تاکید بر ضرورت تلاش در زمینه کاهش طلاق افزود: لازم است در راستای کاهش آمار طلاق از تمام ظرفیت‌های هنری، مجازی، مشاوران و پایگاه‌‌های اجتماعی استفاده کرد.

سعید کاویانی نماینده معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم نیز در این مراسم اظهار داشت: دادگستری به‌عنوان یکی از مراجع اصلی در زمینه طلاق با اجرایی شدن قانون حمایت از خانواده، به تحکیم خانواده اهتمام دارد.

کاویانی با تاکید بر ضرورت اجرایی شدن قانون حمایت از خانواده، افزود: اجرای این قانون که سبب آموزش‌ مهارت‌های زندگی می‌شود می‌تواند به کاهش 55 درصدی طلاق منجر شود زیرا این آمار مربوط به عدم توانایی زوجین در برقراری ارتباط است که با آموزش برطرف می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار