کد خبر: ۲۷۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷ 26 April 2015

وزیر آموزش و پرورش در مراسم بزرگداشت هفته ملی سلامت، تامین و حفظ سلامت را یکی از اساسی‌ترین حقوق و نیازهای بشری خواند و گفت: دست یافتن به سطح سلامت جزیی از اهداف اجتماعی تمام دولت‌ها محسوب می‌شود.

وی علی‌اصغر فانی ابلاغ سیاست‌های کلی نظام سلامت از سوی مقام معظم رهبری و همچنین نگاه ویژه رییس جمهور بر اجرای طرح تحول نظام سلامت را مورد اشاره قرار داد و گفت: تمام کشورها در راستای دستیابی به سلامت در گروه‌های مختلف سنی جامعه توجه دارند، در این راستا در بیشتر کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، برنامه‌های فراوانی برای آموزش سلامت و تامین سلامت دانش‌آموزان در حال اجراست، چراکه ارتقای سلامت مدارس یک نوع سرمایه‌گذاری برای نسل‌های آینده است.

وی از ابلاغ دستورالعمل پایگاه تغذیه سالم در مدارس در سال تحصیلی جاری خبر داد و گفت: در نظارت سراسری از پایگاه‌های تغذیه سالم در کشور مشخص شد که تنها 2 درصد مدارس از مفاد دستورالعمل تخطی کرده‌اند که البته این امر در حال پیگیری است.

وزیر آموزش و پرورش همچنین از اجرای برنامه سلامت نوجوانی با هدف ارتقای بهداشت دوران بلوغ در دبیرستان‌های دخترانه و پسرانه در سراسر کشور خبر داد.

فانی برنامه ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس ابتدایی را مورد اشاره قرار داد و گفت: با همکاری وزارت بهداشت کلینیک‌های سیار دندانپزشکی برای ارائه خدمات لازم به مقطع ابتدایی در حال راه‌اندازی است.

وی همچنین گفت: کمپین‌های آموزشی با موضوع "سلامت و خودمراقبتی" در 50 هزار واحد آموزشی ابتدایی و دوره اول متوسطه برگزار شده است. برگزاری المپیاد ورزشی در مدارس با مشارکت 3.5 میلیون دانش‌آموز با هدف افزایش تحرک بدنی از دیگر اقداماتی است که در راستای افزایش سلامت دانش‌آموزان در مدارس انجام شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار