مراد یگانه در جمع خبرنگاران:
اولویت اساسی دولت در شهرستان سیروان توسعه راه های شهرستان بوده و پروژه قاضی خان تا بدره و اتصال آن به جاده ی حمیل به عنوان کریدور جنوب به غرب کشور مهمترین این پروژه ها می باشد.
کد خبر: ۲۷۷۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷ 14 August 2016


فرماندار شهرستان سیروان در جمع خبرنگاران و نمایندگان افکار عمومی گفت : اولویت اساسی دولت در شهرستان سیروان توسعه راه های شهرستان بوده و پروژه قاضی خان تا بدره و اتصال آن به جاده ی حمیل به عنوان کریدور جنوب به غرب کشور مهمترین این پروژه ها می باشد.

خبرنگاران ایلامی در سفری یکروزه به شهرستان سیروان سفر کرده و ضمن دیدار با فرماندار و مسئولین این شهرستان از نزدیک در جریان خدمات دولت در سیروان (شیروان قدیم) قرار گرفتند.نکته ی جال سفر خبرنگاران به سیروان تغییراتی بود که در طول این سه سال در منطقه رخ داده بود.تغییراتی که بدون شک در نتیجه ی زحمات مهندس مروارید استاندار ایلام،جناب یگانه فرماندار شهرستان و دیگر مسئولین استان و شهرستان می باشد.شهرستان نوپای سیروان که تنها 4 سال از تبیدل وضعیتش می گذرد می رود تا به یکی از قطبهای مهم گردشگری و صنعتی منطقه تبدیل شود. عبور رودخانه خروشان سیمره از این شهرستان و زمینه های حاصلخیز برای کشاورزی و باغداری از مهمترین استعدادهای این شهرستان می باشد.در آینده ای نزدیک شهر لومار و شهرستان سیروان در مسیر کریدور اصلی ارتباطی جنوب به غرب کشور قرار گرفته و همین شاه راه ارتباطی اقتصاد منطقه را متحول خواهد ساخت.

مراد یگانه فرماندار شهرستان سیروان جمع خبرنگاران ایلامی را با آغوشی گرم پذیرا بوده و در جمع آنها به تشریح اقدامات و عملکرد سه ساله ی دولت پرداخت.

یگانه به طرح های قابل افتتاح این شهرستان در هفته دولت اشاره کرد و گفت : 7 طرح مهم عمرانی با اعتباری بالغ بر 80 میلیارد ریال برای افتتاح در هفته ی دولت در این شهرستان آماده شده اند. واریانت جاده سفیدخانی،جایگاه سی ان جی شهر لومار،کارخانه ی تولید وایت بورد،طرح های هادی روستاهای مختلف،دیجیتال سازی کانال های تلویزیون در بخش کارزان و افتتاح بلوار اصلی شهر لومار از مهمترین این پروژه ها می باشند.

فرماندار شهرستان سیروان در بخش دیگری از سخنان خود به خدمات سه ساله دولت در این منطقه اشاره کرد و افزود : در طول سه سال 480 میلیارد ریال اعتبارات ردیف های مختلف بدون محاسبه ی اعتبارات دهیاری ها و شهردرای ها به سیروان اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: اختصاص این اعتبار که با وجود کمبود منابع مالی دولت صورت گرفته با استفاده از آین منابع اقدامت چشمگیری توسط دولت عملی شده است.

یگانه به تشریح عملکرد سه ساله دولت در بخش راه پرداخت و گفت : آسفالت جاده ی قاضی خان بدره و تکمیل پل بزرگ مسیر،آماده سازی و شن ریزی مسیر چشمه چاهی ،احداث راه چرمین به هلسم که در امتداد کریدور جنوب به غرب کشور می باشد،تعریض راه اصلی لومار به ایلام و احداث 60 دهنه پل در این مسیر،آسفالت راه روستایی نثار سیروان،احداث و تکمیل واریانت سفید خانی و آسفالت مسیر سرابکلان به حسن گاوداری از مهمترین اقدامات در بخش راه سازی می باشند.

مقام ارشد دولت در سیروان ادامه داد:احداث ایستگاه پمپاژ باغات لومار با اشتغالزایی 100 نفر،احداث ایستگاه پمپاژ بزرگ دشت سیروان که 3 هزار هکتار از اراضی منطقه را آبیاری می کند،احداث مرکز خرید محصولات کشاورزی و احداث بیش از 30 کانال  انتقال آب کشاورزی از جمله اقدامات دولت در بخش کشاورزی بوده است.

یگانه متذکر شد : احداث نهالستان 90 هزار اصله ای ، انجام 600 هکتار جنگلکاری و احداث پارک جنگلی و درختکاری آن به وسعت 65 هکتار از اقدامات دولت در بخش منابع طبیعی است.

فرماندار سیروان در ادامه خدمات دولت در بخش های مختلف را به صورت تیتر وار به شرح ذیل عنوان کرد:

 بخش صنعت: احداث شهرک صنعتی در زمینی به مساحت 10 هکتار، احداث کشتارگاه مرغ و طیور با پیشرفت فیزیکی 40 درصدی و اشتغالزایی 70 نفر

 بخش آموزش: ساخت 2 باب واحد آموزشی و احداث مدرسه راهنمایی 6 کلاسه لومار که در مراحل پایانی است.
بخش برق: احداث فیدر جدید در شهرستان، توسعه و اصلاح شبکه و سیستم روشنایی 15 روستا، تصویب احداث پست برق در شهرستان و کلنگ زنی آن در شهریور ماه، تصویب تعرفه گرمسیری برق برای مشترکان شهرستان.
بخش گاز: احداث جایگاه CNG در شهریور، گازرسانی به 97 درصد روستاها و شهر در شهرستان و چهار روستای باقی مانده تا پایان سال جاری نیز از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.
بخش عمران شهری: آسفالت 53 هزار متر مربع معابر، احداث 2 کیلومتر بلوار تکمیل و تجهیز غسالخانه، احداث و زیرسازی خیابان های شهر، اصلاح میدان ورودی شهر، تهیه طرح جام شهر و ایجاد المان شهدای گمنام.
بخش عمران روستایی: اجرای طرح هادی در 14 روستا، تاسیس 6 دهیاری، برنامه ریزی برای اجرای طرح هادی در پنج روستا در سال جاری، افزایش چهار برابری اعتبارات دهیاری های در دولت تدبیر و امید، احداث 9 کیلومتر جدول گذاری در روستاهای شهرستان.
بخش بهداشت و درمان: احداث و تجهیز کامل ساختمان اورژانس لومار، احداث ساختمان جدید مرکز درمانی گوراب، راه اندازی بخش های دیالیز،رادیولوژی،آزمایشگاه در شهرستان استقرار پزشک در تمامی مراکز بهداشتی و درمانی.

مراد یگانه خبرنگاران را چشم بینا و گوش شنوای جامعه دانست و افزود:خبرنگار واقعی به صورت مستمر اطلاعات و اخبار را به جامعه انتقال داده و مسئولین را از خواسته های مردم مطلع خواهند ساخت.حلقه واقعی ارتباط بین دولت و ملت خبرنگاران هستند.

یگانه آزادی واقعی مطبوعات را ضامن ریشه کنی فساد دانست و گفت : اگر مطبوعات در آزادی کامل به تبادل اخبار بپردازند هیچکس جرات فکر کردن به فساد و اختلاس را هم ندارد.خبرنگاران با انجام رسالت واقعی خود ناظر عملکرد دولت و حکومت بوده و وقتی دولتها هم این نظارت آزاد را احساس کنند کیفیت خدمات دهی آنها بالاتر خواهد رفت.

وی اضافه کرد: مطالبه گری وانتقاد دو وظیفه مهم خبرنگاران است و از طرفی باید عدالت و واقعیت گویی نیز رعایت شود و از مسیر اعتدال و انصاف خارج نشوند.
یگانه گرفتار شدن خبرنگاران در تعصبات قومی،قبیله ای،جناح های سیاسی را آفت و باعث سلب اعتماد عمومی مردم و مخاطبین دانست.

در ادامه سفر یکروزه خبرنگاران به اتفاق فرماندار شهرستان سیروان در محل احداث پروژه های مختلف حضور یافته و از روند تکمیل و اجرای آنها بازدید کردند.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار