امام جمعه سیروان،با اشاره به مسائل فرهنگی کشور و بی توجهی به این مسائل بیان کرد: متاسفانه با این همه تاکیدات مقام معظم رهبری باز میزان پایبندی به مسائل فرهنگی کم است و متاسفانه ولنگاری فرهنگی در جامعه به شدت در حال رواج است.
کد خبر: ۲۷۶۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵ 11 August 2016
امام جمعه سیروان،با اشاره به مسائل فرهنگی کشور و بی توجهی به این مسائل بیان کرد: متاسفانه با این همه تاکیدات مقام معظم رهبری باز میزان پایبندی به مسائل فرهنگی کم است و متاسفانه ولنگاری فرهنگی در جامعه به شدت در حال رواج است.

به گزارش تابناک ایلام؛ حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی موسوی، امام جمعه سیروان در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با اشاره به حدیث سلسله الذهب گفت: کلمه (لا اله الا الله) دژ و حصار محکم الهی است.

وی اظهار کرد: امام رضا(ع) بعد ازقرائت حدیث سلسله الذهب فرمودند: بشرطها و انا من شروطها (اما در صورتی که به شرط‌های آن عمل شود، و من یکی از آن شرط‌ها هستم)، فرمایش امام به این معنی است که توحید (لا اله الا الله) در صورتی مقبول درگاه خداوند است که همراه با پذیرش ولایت اهل بیت باشد.

امام جمعه سیروان تاکید کرد: اگر بخواهیم وارد این دژ محکم شویم باید با شرط ولایت وارد شویم.

وی افزود: امروز با غیبت امام عصر(عج) ولی فقیه جانشین ایشان هستند و ما بایستی تبعیت محضی از ولی فقیه بعنوان یک واجب شرعی داشته باشیم.

این روحانی برجسته عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس یک سری جوان انقلابی با تبعیت از ولایت فقیه وارد میدان شدند و با جان و دل از خاک میهن خویش دفاع کردند و امروز نیز مشاهده می کنید که باز یکسری جوان مومن و انقلابی با تبعیت از ولایت و فرمایشات ولی فقیه بعنوان مدافعان حرم از اعتقادات و اسلام دفاع می کنند.

این روحانی تاکید کرد: بایستی مسئولان در مسائل فرهنگی حضور پررنگی داشته باشند چرا که این حضور آنها بسیار تاثیرگذار است.

وی بر ضرورت استفاده از کالاهای داخلی تاکید کرد و افزود: امروز در جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم و تنها راه نجات کشور نیز بحث اقتصاد مقاومتی است چرا که اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد پایدار و ماندنی است.

 امام جمعه سیروان، مصرف کالای داخلی را لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: یکی از مسائل مهم در اقتصاد مقاومتی، جلوگیری از قاچاق کالا و ارز، نحوه صحیح استفاده از کالا و ایجاد رغبت در مصرف‌کننده برای خرید محصولات داخلی است.

وی کالاهای قاچاق را برای اقتصاد  کشور شکننده عنوان  و ادامه داد: مقام معظم رهبری در مورد کالاهای قاجاق حکم حکومتی صادر کردند و فرمودند که کالاهای قاچاق را آتش بزنید ولی باز عده ای در حال کارشکنی هستند و در این زمینه حاشیه ایجاد می کنند.

موسوی بر ضرورت ایجاد زمینه‌های فرهنگی و زیرساخت‌های لازم برای تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: علی‌رغم اینکه مصرف‌کننده در خرید محصولات حق انتخاب دارد، اما ترویج فرهنگ مصرف کالای داخلی از مصادیق اقتصاد مقاومتی است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار