فرمانده انتظامی ملکشاهی ازکشف 105 میلیون ریال چک پول های تقلبی توسط فردی درملکشاهی خبرداد.
کد خبر: ۲۷۴۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱ 09 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛سرهنگ میرعباس شهبازی اظهار کرد: عصر دوشنبه خبری مبنی بر حمل چک پول های تقلبی توسط فردی در اختیار پلیس قرار گرفت که با هماهنگی مقام قضایی و در یک عملیات پلیسی این فرد دستگیر و 105 میلیون ریال چک پول تقلبی نیز کشف شد.

وی با بیان اینکه این فرد پس از تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد، افزود: مردم باید با رعایت نکات ایمنی در رد و بدل شدن پول خارج از بانک ها نهایت دقت را بکار گیرند.

سرهنگ شهبازی به شهروندان توصیه کرد در هنگام دریافت چک پول و اسکناس به نکات امنیتی تعبیه شده در آنها دقت کرده تا در دام سود جویان که اقدام به چاپ و انتقال اسکناس تقلبی می کنند، گرفتار نشوند.

فرمانده انتظامی ملکشاهی در خصوص راه های تشخیص چک پول های جعلی و اصلی گفت: یکی از راه های تشخیص چک پول های اصلی از فرعی کشیدن دستمال کاغذی بر روی آن است به گونه ای که اگر با کشیدن دستمال کاغذی بر روی چک پول دستمال رنگی شد، اصل است در غیر این صورت جعلی و تقلبی است.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از راه های تشخیص چک پول های اصل از جعلی، تاباندن اشعه ماوراء بنفش است که اگر به آن دسترسی ندارید در بازار ماژیک های مخصوص تشخیص اسکناس های اصل وجود دارد.

وی یادآور شد: خاصیت این ماژیک ها به گونه ای است که تنها روی اسکناس های تقلبی رنگ پس می دهند و اگر روی اسکناس های تان نقش ایجاد نکرد، یعنی اسکناس های شما اصلی است.

این مقام انتظامی به آخرین راه شناسایی چک پول های جعلی از اصلی اشاره کرد و افزود: داشتن زبری و برجستگی در کناره های چک پول های اصلی است که اگر دارای این برجستگی ها باشد به معنای اصل بودن آن است.

سرهنگ شهبازی از شهروندان خواست در صورت مواجه شدن با چنین مواردی مراتب را از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 گزارش کنند./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار