استاندار یزد در پیامی به مناسبت برگزاری یازدهمین جشنواره ملی فیلم رضوی در این استان، نگاه هنرمندانه به فرهنگ اصیل رضوی را خواستار شد.
کد خبر: ۲۷۴۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۶ 09 August 2016
به گزارش تابناک یزد،سید محمد میرمحمدی در این پیام آورده است: سینما، هنری ماندگار و تاثیرگذار است به ویژه سینمای هدفمند و جامع نگر که پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، خالق ناب ترین و شیوا ترین مضامین عالی انسانی، اجتماعی، فرهنگی و هنری گردیده وعلاقه مندان این هنر را در سراسر جهان به تحسین و احترام زایدالوصف به فرهنگ ایران زمین وا داشته و آن را به عنوان سینمایی که تصویرگر مفاهیم ارزشمند و متعالی است معرفی نموده است.
'تردیدی نیست که نقش هنر سینما در ترویج آرمانهای متعالی انقلاب اسلامی و تحقق هنر اسلامی در معنای حقیقی آن، نقشی مهم و سودمند است و زبان هنر می تواند تصویرگر واقعیت های ناب و زلال کنونی ایران عزیز اسلامی باشد و رسالت خطیر خویش را در روزگار کنونی، به انجام رساند'.
استاندار اضافه نموده: استان فرهنگی یزد مفتخر است که میزبان برگزاری یازدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه، مستند و داستانی رضوی، برای چهارمین دوره متوالی می باشد و امید است همچون سه دوره گذشته، بتواند میزبانی شایسته برای برگزاری این جشنواره ملی بوده و این همایش مهم فرهنگی و هنری، زمینه ساز تحول و اقدامی مبتکرانه در حوزه ساخت و تولید فیلم های کوتاه مستند و داستانی گردد.
'نگاه هنرمندانه و اندیشمندانه به موضوع فرهنگ اصیل رضوی، توجه به توسعه اخلاق اسلامی، برگزاری برنامه ها و کارگاه های جنبی موثر و موفق، ایجاد وفاق و وحدت میان جامعه هنری استان در مسیر تولید آثار فاخر و تاثیرگذار و بهره گیری از تجربیات ارزشمند هنرمندان موفق کشور در عرصه فیلم و سینما برای تعالی هرچه بیشتر عرصه های هنری، از جمله مسائلی است که باید از سوی متولیان امر برگزاری این جشنواره، مورد توجه قرار گیرد'.
'همچنین حضور خیل هنرمندان عزیز و علاقه مندان هنر در استان یزد فرصت بسیار ارزشمند و ذی قیمتی است تا ضمن توسعه آموزش های سینمایی، زمینه را برای معرفی قابلیت ها و توانمندی های عظیم استان در عرصه های گوناگون فراهم آورده و فضا را برای حضور و مشارکت فعالانه تر سرمایه گذاران در بخش های مختلف فرهنگی، هنری و گردشگری باز نماید'.
در این پیام آمده: در این رابطه، هنرمندان می توانند سفیران مهم و تاثیرگذاری برای معرفی ویژگی های ممتاز این دیار تاریخی و باستانی با مردمانی سختکوش، متدین، قناعت پیشه، فرهنگساز و هنرپرور باشند.
'اینجانب با قدردانی صمیمانه از همه عوامل و برگزارکنندگان خدوم و پرتلاش این جشنواره فرهنگی و هنری که مزین به نام نامی مبارک و متبرک حضرت ثامن الائمه امام رئوف، علی ابن موسی الرضا (ع) می باشد، موفقیت همه هنرمندان عزیز به ویژه جوانان هنرمند استان دارالعباده و دارالعلم یزد را در ظل توجهات حضرت بقیه الله الاعظم (ارواحنا لتراب مقدمه الفدا) از خدای منان مسئلت می نمایم'.
یازدهمین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی از 18 لغایت 20 مردادماه در یزد برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار