مدیرعامل آبفار استان یزد گفت: در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل آبرسانی سیار به روستاهای استان 20درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۲۷۳۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۳ 07 August 2016
به گزارش تابناک یزد،محمد فاتحی گفت: از 422 منبع آبی زیرپوشش شرکت آبفای روستایی 77 منبع کاملا خشک شده ، 102 منبع در آستانه خشک شدن قرار دارند و بیش از 150 منبع نیز دچار کاهش کیفیت شده اند .
وی افزود : خشکسالی های اخیر ، افزایش دما و کاهش 40 درصدی بارندگی باعث شده تنش آبی در روستاهای استان تبدیل به بحران آبی شود .
مدیرعامل آبفار یزد اضافه کرد : این امر موجب شده آب شرب بیش از 300 روستای استان توسط آبرسانی سیار تامین شود و در چهار ماه ابتدایی امسال 90 هزار متر مکعب آب از این طریق به روستاها حمل شده است.
فاتحی با بیان اینکه از 600 روستای دچار تنش آبی شدید ، بیش از 400 روستا با جیره بندی آب مواجه هستند، ادامه داد: اکنون کار از حرف و شعار گذشته و تمامی این آمار و ارقام یک واقعیت تلخ و هشداریست برای مردم فهیم استان یزد ، چرا که در صورت عدم توجه به مدیریت مصرف از این پس شاهد از بین رفتن مابقی منابع آبی خواهیم بود .
هم اکنون 102 هزار و 474 مشترک روستایی در یک هزار و 194 روستای استان زیرپوشش شرکت خدمات آبفای روستایی استان یزد قرار دارند.
استان یزد حدود سه هزار روستا و آبادی دارد که یکهزار و 194 روستای آن دارای سکنه است که جمعیت این روستاها حدود 270 هزار نفر است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار