کد خبر: ۲۷۳۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶ 06 August 2016


معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان البرز از ذخیره یک هزار بند ناف دراین استان خبرداد.

به گزارش ایرنا، احمدرضا فیروزی روز شنبه در بازدید معاون سیاسی اجتماعی و امنیتی استاندار البرز از جهاد دانشگاهی البرز، افزود: نمایندگی بانک خون بند ناف پژوهشگاه رویان از سوی جهاد دانشگاهی البرز در سال 92 راه اندازی شد .

وی ادامه داد: خون بند ناف خونی است که در جنین در حال تکوین داخل رحم جریان دارد و مسئول رساندن مواد غذایی و اکسیژن به جنین است این خون غنی از سلول های بنیادی خون ساز است.

فیروزی گفت: این خون برای درمان بیماری های با منشا خونی از جمله سرطان هی مختلف خون ،کم خونی های وراثتی ، تلاسمی و نقص سیستم ایمنی کاربرد دارد.

معاون جهاد دانشگاهی استان البرز اضافه کرد: درکل دنیا تاکنون 30 هزار پیوند از طریق سلول های بنیادی صورت گرفته و مطابق آمار ارائه شده بیماری های فلج مغزی ،تالاسمی ، لوسومی حاد و دیابت بیشترین میزان پیوند را داشته اند .

وی خاطرنشان کرد: اکنون مداوای 80 نوع از بیماری ها توسط پیوند از طریق سلول های بنیادی انجام می شود.

فیروزی با اشاره به طرح تدبیر زندگی توسط جهاد دانشگاهی البرز گفت: یک هزار و 300 نفر دراین طرح آموزش دیدند که محتوای آموزشی آن یک کارگاه سه روزه با هدف پیشگیری از بروز آسیب های خانواده بود .

وی افزود: این طرح با همکاری ادارات ورزش ، جهاد دانشگاهی ، بهزیستی و دادگستری استان البرز به اجرا درآمده است .

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان البرز خاطرنشان کرد: آسیب شناسی اجتماعی ، مطالعات شهری ، علوم شناختی چشم اندازی است که به دنبال آن هستیم بحث پژوهشکده مسایل شهری و انسانی در البرز مورد توجه قرار گرفته است .

وی ادامه داد: طرح های ملی پیمایش ملی خانواده ،شاد کامی از جمله طرح های مهمی است که در جهاد دانشگاهی البرز مصوب شده و درسطح کشور انجام می شود .

فیروزی تاکید کرد:اکنون به دنبال طرح درمان در منزل هستیم و پژوهشکده های گیاهی و تحقیقاتی نیز مد نظر قرارگرفته است .

وی یادآورشد: در حوزه تحقیقی انتخابات نیز با برگزاری طرح های ویژه به دنبال ارتباط مستقیم با دانشجویان بودیم که یکی از طرح های مثمر ثمر طرح ملی نوآوری دانشجو بود که توانستیم 50 دانشجو نوآور را در کشور مورد شناسایی قرار دهیم .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار