کد خبر: ۲۷۱۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۳ 03 August 2016
به گزارش ایرنا؛ سید حمید پور محمدی سه شنبه شب در کارگروه آب و کشاورزی سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور کمک های بسیار زیادی را در راستای رفع مشکلات مالی طرح های این استان انجام خواهد داد.
وی گفت: تمام منابع مالی طرح 46 هزار هکتاری دشت سیستان در اختیار سازمان مدیریت و برنامه ریزی قرار دارد و هفته ای 2 نشست در این زمینه برگزار تا موانع پیش روی این طرح برداشته شود.
وی ادامه داد: با وجود تامین منابع مالی، این طرح متاسفانه سرعت اجرایی آن مقداری کند است که باید شتاب بیشتری به خود گیرد.
وی تصریح کرد: اتکای ما در طرح آبرسانی به 46 هزار هکتاری زمین های شمال سیستان و بلوچستان به منابع آبی کشور افغانستان از طریق رودخانه هیرمند است که در بلند مدت با چالش هایی روبه رو می شویم و باید از هم اینک به فکر تامین منابع آبی دیگر در این منطقه باشیم.
معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: الگوی کشت مناسب با شرایط دشت سیستان باید مورد توجه قرار گیرد تا برای کشاورز سود دهی زیادی داشته باشد بنابراین یکی از ضرورت های اصلی این منطقه به شمار می آید.
پور محمدی اظهار داشت: تامین آب مطمئن برای مهار ریزگرد ها در سیستان یکی از چالش های مهمی است که در این طرح وجود دارد که باید به دنبال تامین آب مطمئن باشیم.
وی ادامه داد: بخش مهمی از این زمینها در این طرح در اختیار مردم قرار دارد که برای این کار باید برنامه ریزی های خاصی صورت گیرد.
معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: اطراف چاه نیمه های سیستان درختان مثمر مانند زیتون و سنجد کاشته می شود تا از ورود شن های روان به داخل چاه نیمه ها جلوگیری شود.
پور محمدی بیان کرد: لایه روبی رودخانه ها که به دریاچه هامون در سیستان منتهی می شود در دستور کار قرار دارد تا این کار هرچه سریعتر انجام شود.
وی بیان کرد: 50 هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی کشور برای مهار ریزگردها در دستور کار قرار دارد.
معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به منظور بازدید از طرح عظیم 46 هزار هکتاری آبرسانی به زمینه های منطقه سیستان صبح امروز به شمال سیستان و بلوچستان سفر کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار