کد خبر: ۲۶۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰ 22 April 2015

به گزارش تابناک یزد، سیدمحمد میرمحمدی عصر امروز در صحن علنی شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه یزد از نظر اقلیم در شرایط ویژه‌ای قرار دارد، اظهار داشت: فضای سبز و پارک‌ها در واقع ریه‌های تنفسی این شهر به شمار می‌روند و لازم است این ریه‌های تنفسی تقویت شوند.

استاندار یزد همچنین بر افزایش و تجهیز پارک‌های بانوان و پارک‌های کودکان در استان یزد تاکید کرد و افزود: یزد شهری مذهبی است و بانوان برای تفریح نیاز به مکان‌های امن دارند و این مهم باید از سوی شهرداری مورد توجه قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته شوراها بیان کرد: هم‌فکری و مشورت در امور مهم در دین مبین اسلام نیز توصیه شده است و شوراها نماد هم‌فکری و مشورت هستند.

میرمحمدی تاکید کرد: اعضای شورای شهر باید با همفکری و هم‌نظری در امور مختلف و تصمیم‌گیری‌های مهم برای شهر، اختلافات را کنار بگذارند و با اتحاد و همدلی به حل مسائل بپردازند و زمینه را برای خدمت به مردم فراهم کنند.

استاندار یزد، نقش شورای شهر در حل مسائل فرهنگی یزد را نیز بسیار اثرگذار خواند و تصریح کرد: اعضای شورای شهر می‌توانند مطالبات فرهنگی مردم را در مباحث مرتبط با فرهنگ عمومی شهر پیگیری کنند ضمن اینکه تلاش کنند شاخصه‌های دارالعلم و دارالعبادگی یزد را نیز حفظ کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اموری که در شهر یزد در حال انجام است، عنوان کرد: پشتکار شهرداری و حمایت شورای شهر، پشتوانه طرح‌های عمرانی است و این مهم عمران و آبادانی شهرها را به دنبال خواهد داشت.

استاندار یزد همچنین با تاکید بر لزوم جذب سرمایه‌گذار در بسیاری از پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی بیان کرد: جذب سرمایه‌گذار در بسیاری از موارد می‌تواند نتایج ایده‌آلی را به دنبال داشته باشد.

میرمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی شهر یزد، حضور متکدیان است و آمار آنها در حال افزایش است، اظهار داشت: لازم است شهرداری با متکدیان برخوردهای قاطع و جدی داشته باشد و ضمن جمع‌آوری آنها، اجازه ندهد حضور آنها سبب بروز ناهنجاری‌های اجتماعی در شهر شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر آینده‌نگری اعضای شورای شهر تاکید کرد و افزود: برای تصویب یک طرح، سال‌های آینده حتی تا 20 سال دیگر را نیز در نظر بگیرید سپس به تصویب طرحی اقدام کنید و در مجموع تلاش کنید در برنامه‌ریزی مسائل شهری، آینده‌نگری را مدنظر داشته باشید.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد نیز در این نشست به تشریح مهم‌ترین برنامه‌های شورای شهر در سال 94 پرداخت و اظهار داشت: برنامه‌های بسیاری در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی، تفریحی و ... مدنظر قرار دارد و تلاش می‌کنیم با اولویت‌بندی و با توجه به نیازهای شهر، برنامه‌ها را برای اجرا به شهرداری اعلام کنیم.

حجت‌الاسلام عباس زارع یکی از مهم‌ترین اولویت‌های یزد را توجه به فضای سبز دانست و افزود: امیدواریم در سال 94 بتوانی توجه ویژه‌ای به پارک‌ها و فضای سبز یزد داشته باشیم.


فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار