دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: هیات‌های تجاری استان اردبیل امسال برای توسعه صادرات به 27 کشور دنیا اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۲۶۳۲۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹ 20 July 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، حسین وثوقی ایرانی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل اظهار کرد: عمده صادرات ما در سال گذشته مربوط به چهار کالای سیب زمینی، پلاستیک، لاستیک، و پلی پروپلین است که از گمرکات استان اردبیل صادر شده است.

وی با بیان اینکه ارزش صادرات استان اردبیل تا سال 92 روند نزولی داشته اما با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید این روند اصلاح شده و یک فرآیند تقویتی را شاهد هستیم گفت: سال گذشته 73 میلیون دلار صادرات از استان اردبیل انجام شده که عمده بازار صادراتی ما عراق و آذربایجان بوده است.

وی در مورد وضعیت واردات نیز گفت: عمده کالاهای وارداتی به استان اردبیل از ترکیه و هندوستان بوده که رقم واردات نیز به 30 میلیون دلار رسیده است که عمده این کالاها نیز برنج، مواد اولیه لاستیک، کنجاله و کاغذ دیواری بوده است.

وثوقی‌ایرانی از اعزام هیأت تجاری استان اردبیل به 27 کشور دنیا در سال جاری خبر داد و گفت: ما تاکنون شاهد اعزام هیأت‌های تجاری به عراق آذربایجان و کردستان عراق و ترکیه بودیم که این اعزام‌ها نتایج خوبی را به همراه داشته است.

عضو شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اردبیل گفت: در هشت ماه باقی مانده از سال؛ حضور در نمایشگاه گرجستان، کردستان عراق، افغانستان، کنیا، آستاراخان روسیه، هند، مالزی، سنگاپور، کره، ژاپن در اولویت است که در کنار حضور در نمایشگاه‌ها هیأت‌های تجاری خودمان را به این کشور‌ها اعزام می‌کنیم.

دبیرکل اتاق بازرگانی اردبیل افزود: عمده فعالیت اتاق بازرگانی در افزایش فرآیند تجارت و صادرات برگزاری دوره‌های آموزشی در سطوح مختلف بوده است از این لحاظ ما توانستیم رتبه ممتازی را به دست آوریم.

وثوقی‌ایرانی گفت: دوره‌های آموزشی اتاق اردبیل با حمایت جدی رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل به شکل رایگان و کاربردی در بخش‌هایی همچون تجارت الکترونیکی، اینترنتی و... با حضور گروه‌های سنی مختلف به ویژه جوانان برگزار شده و ما نیز اقدام به صدور گواهی برای شرکت‌کنندگان در این دوره کردیم.

وی به راه‌اندازی دفتر اتاق بازرگانی در بیله‌سوار اشاره کرد و گفت: دفتر اتاق بازرگانی خارج از محوطه گمرک و پایانه است که امیدواریم شرایطی فراهم آید تا این دفتر به مجموعه گمرک بیله‌سوار منتقل شود تا بتوانیم به تجار و بازرگانان ارائه خدمات کنیم.

دبیرکل اتاق بازرگانی اردبیل با قدردانی از همراهی شرکت شهرک‌های صنعتی استان در راه‌اندازی خوشه‌های تولید در کالاهای مزیت‌دار همچون فرش، لبنیات و پلاستیک گفت: دیروز به همت خوشه فرش اردبیل تفاهم‌نامه‌ای با هیأت ایتالیایی به امضا رساندیم تا شاهد توسعه فرش اردبیل به ایتالیا باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار