کد خبر: ۲۶۲۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۹ 19 July 2016
عبدالله گیتی منش روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تخلفات نفتی در حوزه کسورات مجاری عرضه در سال گذشته، تخلفات ناوگان حمل و نقل فرآورده های نفتی، مصرف کنندگان عمده و سوء استفاده از کارت هوشمند نفت گاز بوده است.
وی افزود: این تخلفات در پنج نشست در مدت سه ماه سالجاری بررسی و برای متخلفان غرامت تعیین شده است.
وی ادامه داد: 115 پرونده در سالجاری در چابهار تشکیل و در کمیته رسیدگی به تخلفات منطقه نفتی بررسی که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 134 درصد رشد داشته است.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه چابهار افزود: تعداد 188 کارت مهاجر نیز مسدود و از متخلفان 465 میلیون ریال غرامت وصول شد.
گیتی منش گفت: بیش از هزار و 700 کارت مهاجر و یا اجاره ای در طول سال گذشته در منطقه مسدود شدند که تنها 250 مورد از مالکان کارت های مذکور برای تعیین تکلیف مراجعه کردند و مابقی همچنان مسدود است.
وی تصریح کرد: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه چابهار در راستای حفظ و صیانت از سرمایه های ملی کشور و در برای اجرای دستورالعمل های رسیدگی به تخلفات نهایت تلاش خود را در این راستا به کار می گیرد.
مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه چابهار افزود: سیستان و بلوچستان با دارا بودن هزار و 300 کیلومتر مرز زمینی مشترک با کشور پاکستان و افغانستان و تفاوت فاحش نرخ فرآورده های نفتی در آن سوی مرز، همواره با پدیده شوم قاچاق سوخت روبرو است.
گیتی منش بیان کرد: تنها راهکار اساسی و بنیادی در خصوص مبارزه با قاچاق سوخت واقعی شدن قیمت ها و نزدیک شدن نرخهای داخلی با نرخهای جهانی و آنسوی مرزهاست.
شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه چابهار یکی از مناطق سی و هفت گانه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران است که با دارا بودن سه ناحیه ایرانشهر، نیکشهر و مرکزی چابهار وظیفه تامین و توزیع فرآورده در جنوب استان پهناور سیستان و بلوچستان را بر عهده دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار